TERMIN REALIZACJI: 23.04. – 30.04.2024 R.
OBSZAR FIZYCZNY
- wdrażanie do systematycznego uczestnictwa w organizowanych zabawach ruchowych i przestrzegania zasad zapewniających bezpieczeństwo
- doskonalenie umiejętności tworzenia prac plastyczno-technicznych według instrukcji
- doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz utrwalenie właściwego kierunku kreślenia od lewej stronydo prawej, od góry do dołu
OBSZAR EMOCJONALNY
- wdrażanie do uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych
- kształtowanie umiejętności opisywania emocji towarzyszących codziennym zdarzeniom, kontaktom z innymi ludźmi, z przyrodą, ze sztuką
- kształtowanie umiejętności zachowania się w sytuacji porażki i sukcesu innych
- kształtowanie świadomości swoich mocnych i słabych stron oraz pozytywnego stosunku do zdarzeń
OBSZAR SPOŁECZNY
- kształtowanie postawy szacunku, akceptacji, tolerancji i życzliwości wobec wszystkich ludzi w bliższym i dalszym środowisku, uwrażliwianie na ich potrzeby
- kształtowanie świadomości przynależności narodowej i pełnienia różnych ról społecznych
- kształtowanie więzi z grupą rówieśniczą i wychowawcą
OBSZAR POZNAWCZY
- doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo – skutkowych podczas przeprowadzania doświadczeń badających właściwości materiałów, zjawiska fizyczne
- wdrażanie do kontrolowania poprawności własnych wypowiedzi słownych pod względem artykulacyjnym, gramatycznym oraz podejmowania prób samodzielnej poprawy błędów
- kształtowanie umiejętności czytania
- kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski
- wdrażanie do postawy poszanowania symboli narodowych: flagi, godła i hymnu
- kształtowanie umiejętności śpiewania hymnu państwowego, z zachowaniem właściwej postawy ciała, zaznajamianie z sytuacjami, w których jest grany hymn państwowy
- kształtowanie umiejętności porównywania cech wielkościowych przedmiotów
- doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni
- kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania oraz zapisywania działań matematycznych za pomocą symboli matematycznych
- kształtowanie znajomości wybranych monet i banknotów, znaczenia pieniędzy w życiu codziennym
- kształtowanie świadomości przynależności społecznej i terytorialnej: moja rodzina, moje miasto, mój region, mój kraj
WIERSZ POLSKA”
– Polska to piękne ogrody i nasze rzeki pełne wody
– Polska to nasze morze, to łąki w pięknym kolorze
– Polska to jeszcze lasy zielone, a gdzieniegdzie chaty bielone
– Polska to nasza rodzinna tradycja, a radio i telewizji polska audycja
– Polska to wspaniały stary Kraków i Pomorze słynące z rybaków
– Polska to wysokie góry, których szczyty sięgają chmury
– Polska to czarny kamień ze Śląska i wszędzie gdzie jesteś to …POLSKA.
PIOSENKA JESTEŚMY POLAKAMI
Jesteśmy Polakami – i ty i ja i brat
Jesteśmy Polakami – wie o tym cały świat
Jesteśmy Polakami – czyś duży czy też mały
Jesteśmy Polakami – nasz znak to orzeł biały. /2x
Czy mieszkasz w Krakowie, w Łodzi czy w Warszawie
Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach, Mławie
Nad morzem, nad rzeką, czy kwiecień to czy maj
Czy wiecie co nas łączy-to nasz rodzinny kraj
Jesteśmy Polakami – i ty i ja i brat ….
Mój dziadek był żołnierzem o polską walczył ziemię
Mój tata jest pediatrą, leczy młodsze pokolenie
A mama uczy w szkole historii i polskiego
Byś nigdy nie zapomniał o tym miły kolego.
Jesteśmy Polakami – i ty i ja i brat ….
Mam ciocię w Ameryce, pradziadka mam w Australii
Emigrowali z Polski gdy byli bardzo mali
I ciocia i pradziadek, dziś każdy o tym wie
Jesteśmy Polakami, śpiewajmy refren ten.
Comments are closed.