Termin realizacji: 09.10.2023- 13.10.2023r.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
- poznawanie charakterystycznych cech wiewiórki, jeża
- rozwijanie umiejętności łączenia 2 obrazków w pary
- rozwijanie umiejętności reagowania ruchem na zmiany tempa dźwięków: szybko-wolno
- kształtowanie umiejętności wiązania opisu słownego z postacią
- kształtowanie umiejętności prawidłowego poruszania się na czworaka, wykonywania klęku i siadu podpartego
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania kolorów podstawowych
- rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie dostępnym dziecku
- usprawnianie pamięci wzrokowej,
- nabywanie zwyczaju pozostawiania porządku po skończonej zabawie
- prawidłowe trzymanie narzędzia malarskiego,
- rozwijanie małej motoryki.
Piosenka ,,Jeżyk”.
1. Jestem sobie jeżyk mały.
Chcę by dzieci mnie poznały.
Chociaż igły mam na grzbiecie,
kłuć nie muszę nimi przecież.
Ref: Z jeżem wszyscy maszerują
tupu-tupu, tup, tup, tupu-tupu, tup
i wesoło przytupują
tupu-tupu, tup, tup, tupu-tupu, tup.
2. Kiedy boję się troszeczkę,
wtedy zwijam się w kuleczkę
i wysuwam igły swoje,
bo nikogo się nie boję.
Wiersz „Jeż i wiewiórka”
Skakała wiewiórka, orzeszków szukała,
na leśnej dróżce jeżyka spotkała.
Dokąd idziesz jeżu?
Mam ważne zadanie.
Muszę znaleźć na zimę cieplutkie mieszkanie.
Co robisz od rana, wiewiórko kochana?
Wiele czasu mi zajmuje smakołyków gromadzenie.
Bo na zimę, drogi jeżu, każde przyda się jedzenie.
„JEŻ”
Idzie przez las mały zwierz,
Czy ty wiesz, że to jeż?
Ostre igły ma na grzbiecie,
choć nie szyje nimi przecież.
Gdy się zbliża inny zwierz,
to się w kłębek zwija jeż.
Comments are closed.