Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- czynne uczestniczenie w ustalaniu reguł i zasad współżycia w grupie;
- prowadzenie dialogów z zachowaniem przyjętych zasad.
- formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji;
- poznawanie zapisu swojego imienia i zapisu imion kolegów i koleżanek z grupy, rozpoznawanie ich, układanie liter według wzoru;
- interpretowanie znaczenia wybranych znaków umownych.
- wymienianie poglądów na temat ulubionych zabawek (z uzasadnieniem wyboru);
- inicjowanie różnego rodzaju zabaw z wykorzystaniem pomysłów dzieci;
- uświadamianie sobie podczas zabawy jej efektów końcowych;
- rozwijanie myślenia logicznego poprzez analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie;
- nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia;
- określanie, wskazywanie miejsca powstawania dźwięku, liczenie usłyszanych dźwięków;
WIERSZYK
,, Kodeks Przedszkolaka’’
Oczy patrzą uważnie,
Nogi chodzą rozważnie,
Ręce pracują ochoczo,
Często służą pomocą.
Uszy zawsze słuchają
Co inni do powiedzenia mają
A usta cichutką mówią
Tak najbardziej lubią.
PIOSENKA ,,Latawce”
1.Było lato i same ciepłe dni,
wakacyjny, miły czas,
lodów słodki smak,
pośpiechu całkiem brak.
Gdzie to wszystko? – pytam was.
I wspominam dziś z uśmiechem
te podróże z plecakiem, z walizką,
te zabawy z leśnym echem,
ciepłe słońce nad głową tak blisko.
Ref.: Pędził pociąg stuku-puku,
dzwonił rower dzyń, dzyń, dzyń.
Karuzela wirowała wiuuu,
a latawce fruuuu
Kolorowe latawce fruuuu…
Pluskał strumyk chlupu-chlupu,
a samolot warczał wrrrrrrr.
Szeleściło siano szu, szu, szu,
a latawce fruuu
- Już wakacje: stop!
Już przedszkolny rok,
a ja muszlę trzymam wciąż.
Słuchać jeszcze chcę,
jak szumi morze w niej,
gdy przyłożę ucho swe.
I uśmiecham się do lata,
do tych pszczół, które głośno brzęczały,
do wietrzyka z końca świata
do tych przygód: i dużych, i małych.
Comments are closed.