Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- poznanie ludowych zwyczajów i obrzędów związanych ze świętem andrzejkowym;
- uwrażliwienie na piękno tradycji i jej podtrzymywanie;
- pogłębianie wartości społecznych i pielęgnowanie uczuć intelektualnych, estetycznych, społecznych w kontaktach z rówieśnikami
- liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską;
- rozumienie różnic pomiędzy samogłoską i spółgłoską;
- rozpoznawanie liter, czytanie krótkich tekstów;
- posługiwanie się liczbami w aspektach kardynalnym i porządkowym;
- rozpoznawanie cyfr i liczby 10;
- udział w konkursie plastycznym zorganizowanym przez Bibliotekę Pedagogiczną
- kształtowanie u dzieci poczucia konieczności poszanowania zabawek,zapoznanie dzieci z historią powstania Święta Pluszowego Misia – zajęcie biblioteczne
- rozwijanie mowy, poszerzanie wiedzy na temat polskich legend
wierszyk ,, Andrzejkowy czas’’.
Andrzejkowe wróżby znam.
Z wosku dziś powróżę wam.
Spójrz tu konik, a tu kwiatek.
A to duży piękny statek.
Wróżby bardzo są magiczne.
Spełniają się marzenia liczne.
W listopadzie ciepło bywa.
Magia czarów dziś ożywa.
piosenka ,,Wyprawa Miśka”
Pewien Misiek postanowił zwiedzić kraj nasz cały,
więc mu mama razem z siostrą plecak spakowały.
Teraz Misiek, podskakując, do pociągu wsiada
i z plecaka smakołyki zjada, zjada, zjada!
Ref.: Zwiedza Misiek Polskę, wszystkim śle buziaka
i z wawelskim smokiem tańczy krakowiaka.
W górach je oscypki, a nad morzem – rybki.
Gdy Warszawę mija – z Syrenką piątkę przybija!
Gdy Warszawę mija – z Syrenką piątkę przybija!
- Gdy po górach powędrował, wskoczył do jeziora.
Zwiedził zamki no i zgłodniał. Coś przekąsić pora!
Zajrzał szybko do plecaka, a tam pusto prawie,
więc pomyślał, że zje obiad w stolicy, w Warszawie.
Ref.: Zwiedza Misiek Polskę…
- Już regiony Polski poznał: Kurpie i Mazury,
Śląsk, Mazowsze i Kaszuby, morze oraz góry.
Jeszcze raz wycieczka taka by się mu przydała, - bo jest piękna nasza Polska i wcale niemała!
Comments are closed.