Termin realizacji: 08.04.- 16.04.2024r.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
OBSZAR FIZYCZNY
- systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych
- kształtowanie umiejętności samokontroli wykonywania ćwiczeń, regulowania oddechu, radzenia sobie ze zmęczeniem
- doskonalenie umiejętności precyzyjnego składania i zaginania kartki
OBSZAR EMOCJONALNY
- wykazywanie wytrwałości w kończeniu podjętych działań i wykazywanie motywacji
OBSZAR SPOŁECZNY
- przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo, dostrzeganie ewentualnego zagrożenia, nieprawidłowego zachowania innych
- spokojnie słuchanie wypowiedzi innych, wykazywanie zainteresowania i dawanie czasu innym
- odczuwanie więzi z grupą rówieśniczą i wychowawcą oraz aktywne włączanie się w podejmowane działania
- doskonalenie umiejętności oceniania zachowania innych oraz dokonywanie samooceny z zastosowaniem adekwatnych określeń oraz wczuwaniem się w sytuację i odczucia danej osoby
- obdarzanie uwagą dzieci i nauczyciela, słuchanie ze zrozumieniem innych osób
OBSZAR POZNAWCZY
- poszerzanie wiedzy z zakresu akwenów wodnych, flory i fauny mórz i oceanów
- poszerzanie wiadomości na temat stanu skupienia wody: zamarzanie, topnienie, skraplanie, parowanie
- rozumienie wpływu zanieczyszczenia środowiska na funkcjonowanie ludzi, zwierząt i roślin
- doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści i odczuwanych przez postać emocji
- wykorzystywanie zjawisk fizycznych do zabaw konstrukcyjnych, np. siły wydobywającego się z balonu powietrza w modelu rakiety
- doskonalenie umiejętności płynnego mówienia podczas różnych form wypowiedzi i sytuacji
- dokonywanie analizy i syntezy prostych słów
- odróżnianie elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości
- dokonywanie pomiaru odległości, szacowanie odległości
- posługiwanie się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia, ale i z punktu widzenia innej osoby: „w prawo”, „w lewo”, „do tyłu”, „do przodu”
- doskonalenie umiejętności szacowania liczby przedmiotów w wyodrębnionym zbiorze, stosowanie określeń: „mniej”, „więcej”, „tyle samo”
- wdrażanie do posługiwania się liczebnikami porządkowymi podczas liczenia
- doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia, ale i z punktu widzenia innej osoby: „w prawo”, „w lewo”, „do tyłu”, „do przodu”
- kształtowanie umiejętności rozwiązywania różnego rodzaju łamigłówek, labiryntów, rebusów
Wiersz: „Ufoludek”
Czy ktoś widział ufoludki?
Czy kosmita jest malutki?
Czy się śmieje, figle płata
I na Ziemię UFO lata?
Czy na statku ma zwierzaka –
Kosmicznego psa lub ptaka?
Czy w kosmosie, tam gdzie żyje,
Musi zęby myć i szyję?
Czy czasami w kącie stoi,
Gdy niegrzeczny jest i broi?
Jak się z nami porozumie –
Czy w ogóle mówić umie?
O to wszystko go spytacie,
Gdy go kiedyś napotkacie.
Piosenka: „Kosmiczna załoga”
Ref. Kosmiczna załoga,
Do startu gotowa.
Rakieta się trzęsie,
Trzy, dwa, jeden, zero – start!
- Już silniki odpalone,
Ogniem zieją w każdą stronę.
Zaraz w Kosmos polecimy,
Gwiazd tysiące zobaczymy.
Ref. Kosmiczna załoga…
- Drży rakieta, hałasuje
Za minutę wystartuje.
Po orbicie naszej Ziemi,
Tak jak statkiem popłyniemy.
Ref. Kosmiczna załoga…
- Kombinezon astronauty,
Ma z nas każdy – to nie żarty.
Chcemy zwiedzić planet wiele,
Sprawdzić co się na nich dzieje.
Comments are closed.