TEMATYKA:  CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS

TERMIN  REALIZACJI: 19.02. – 23.02.2024 r.

OBSZAR FIZYCZNY

  • doskonalenie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw, prac użytecznych itp.
  • rozwijanie prawidłowych nawyków żywieniowych

OBSZAR EMOCJONALNY

  • kształtowanie poczucia troski o zwierzęta i potrzeby reagowania na zauważone zagrożenie lub wyrządzaną im krzywdę
  • kształtowanie świadomości, wpływu działalności człowieka na przyrodę poprzez zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, odpady, zmiany klimatyczne

OBSZAR SPOŁECZNY

  • doskonalenie umiejętności oceniania zachowania innych oraz dokonywania samooceny z zastosowaniem adekwatnych określeń
  • budowanie świadomości o znaczeniu uniwersalnych wartości ważnych w odniesieniu do siebie i innych, takich jak: odpowiedzialność, solidarność
  • wdrażanie do postawy akceptacji, szacunku i życzliwości wobec wszystkich ludzi, w bliższym i dalszym środowisku, wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie itp.

OBSZAR POZNAWCZY

  • rozwijanie umiejętności dostrzegania i nazywania podobieństw oraz różnic między ludźmi w bliższym i dalszym otoczeniu: ludzie o różnym wyglądzie, z różnych krajów
  • doskonalenie umiejętności wyrażania różnych treści i emocji gestem, mimiką, ruchem
  • wdrażanie do wykorzystywania zjawisk fizycznych do zabaw konstrukcyjnych
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo – skutkowych
  • doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy prostych fonetycznie słów
  • poszerzanie znajomości liter: litery „n”, „N”
  • rozwijanie umiejętności czytania prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
  • rozwijanie umiejętności precyzowania wypowiedzi oraz pytań w celu uzyskania informacji
  • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania dłuższych utworów literackich
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami w aspekcie porządkowym
  • doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie
  • doskonalenie umiejętności ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się symbolami matematycznymi: <, >, =
  • rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi podczas zabaw
  • rozwijanie aktywności poznawczej: oglądanie książek, zdjęć, filmów, korzystanie z nowoczesnej technologii

 

WIERSZ :   PRZYGODA NA ALASCE

Mały Eskimos z zadartym noskiem,
Rankiem opuścił lodową wioskę.
Zaprzągł do sanek dwa pieski haski,
Zapragnął zwiedzać śniegi Alaski.
Pędzą saneczki, gdy na tle białym
Coś się czarnego rusza w oddali.
Niedźwiedź polarny ma futro białe,
Które maskuje misia wspaniale.
Jak to przyjemnie pędzić sankami,
Kiedy przygoda czeka przed nami!
Dalej, na lewo, foki po lodzie
Zjeżdżają, zgrabnie lądując w wodzie!
Zorza polarna śniegi oświetla,
Choć woda zimna, zabawa świetna.
Już trzeba wracać, bo mama czeka,
Od renifera da zaraz mleka.

PIOSENKA : „Jestem małym pingwinem”

Pingwinem jestem małym
I szukam swojej mamy,
Po lodzie idę, wołam wciąż,
Bo szukam swojej mamy,
Mama, mama ma!
Jesteś już Ty i ja
Powiedz mi, gdzie byłaś?
\”W oceanie, a to dla Ciebie ryba!\”
Dziękuję!

Pingwinem jestem małym
I szukam swego taty,
W śniegu brodzę, wołam wciąż,
Bo szukam swego taty,
Tata, tata, ta !
Jesteś już Ty i ja
Powiedz mi, gdzie byłeś?
\”W oceanie, a to dla Ciebie ryba!\”
Dziękuję!

Pingwinem jestem małym
nurkuję w oceanie
Płynę, płynę
Sprawdzić chcę
Czy będzie dzisiaj branie ?
Pipi pingwin – ryba jest, mam szczęście z tym
O złapałem dużą ! Niech Wszyscy się częstują.

Rybo, rybo ,,,
ześlizgnęłaś z lodu się,
Jaka szkoda, ale
Jutro – złapię cię!

 

 

Comments are closed.