Termin realizacji: 27.02. – 03.03.2023r.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach kształtujących postawę
- doskonalenie sprawności manualnej
- nabywanie świadomości, że dla zdrowia należy aktywnie spędzać czas wolny
OBSZAR EMOCJONALNY
- zapraszanie innych dzieci do wspólnej zabawy
- wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw
OBSZAR SPOŁECZNY
- kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy
- doskonalenie umiejętności współpracy z innymi
- cierpliwe czekanie na swoją kolej w zabawie
- uważne słuchanie dorosłych i dzieci
OBSZAR POZNAWCZY
- wdrażanie do przestrzegania zasad zawartych w piramidzie zdrowego żywienia i aktywności ruchowej
- zdobywanie wiedzy na temat dbania o higienę i zdrowie
- nabywanie świadomości, że należy poddawać się leczeniu
- poznanie wybranych zawodów związanych z leczeniem ludzi
- doskonalenie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami porządkowymi
- słuchanie wierszy i opowiadań
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat
- rozwijanie umiejętności wokalnych
Wiersz: „Zdrowie” I. Salach
Wszystkie dzieci chcą być zdrowe
wiosną, latem czy jesienią
i dlatego o tej porze
witaminy sobie cenią.
Tomek zjada liść sałaty,
jabłko chrupie mała Ania,
a rzodkiewki i ogórki
na surówkę potnie Hania.
Grześ surówkę palcem trąca,
wcale miska go nie nęci.
„Zjadaj, Grzesiu, będziesz zdrowy,
trzeba tylko trochę chęci.
Zjedz surówkę, to urośniesz”
− ale Grzesio robi miny
i nie wierzy, że w tej misce
siedzą same witaminy.
Piosenka: „Piosenka o niezdrowym jedzeniu”
Trzęsą mi się rączki, kiedy widzę paczki
Pączek niech się dowie, że wybieram zdrowie.
Trzęsą mi się łydki, kiedy widzę frytki
Frytka niech się dowie, że wybieram zdrowie.
Hej, hej, raz i dwa
Witaminy wolę ja.
Hej, hej, raz dwa trzy
Wolisz je i ty.
Mleczna czekolada w sadło się odkłada
Chipsy znów mnie kuszą, ale odejść muszą
Rozum podpowiada: jesteś tym co zjadasz
A więc mądre dzieci niech nie jedzą śmieci.
Comments are closed.