TEMATYKA:  DESZCZEM  MALOWANE

TERMIN  REALIZACJI: 27.11. – 01.12.2023 r.

OBSZAR FIZYCZNY

  • kształtowanie umiejętności kreślenia prostych i złożonych znaków
  • doskonalenie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw ruchowych, ruchowo-naśladowczych
  • kształtowanie płynności, koordynacji i świadomości ruchów całego ciała

OBSZAR EMOCJONALNY

  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji własnych i osób z najbliższego otoczenia
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji wywoływanych przez codzienne zdarzenia, kontakty z ludźmi, przyrodą, sztuką

OBSZAR SPOŁECZNY

  • rozbudzanie zainteresowania historią naszego kraju
  • budowanie atmosfery sprzyjającej wzajemnemu zaufaniu i akceptacji
  • wdrażanie do współpracy poprzez realizację zadań zespołowych

OBSZAR POZNAWCZY

  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami
  • rozwijanie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
  • posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby
  • doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie, dwójkami, piątkami, dziesiątkami
  • kreślenie wybranych liter i cyfr
  • wdrażanie do prowadzenia kalendarza pogody z zaznaczeniem pory roku, nazwy miesiąca i dnia tygodnia (wykorzystanie symboli, gotowych lub tworzonych samodzielnie, cyfr, wyrazów do globalnego czytania)
  • wdrażanie do prowadzenia obserwacji zjawisk przyrodniczych
  • poszerzanie pojęć związanych ze zmianami obserwowanymi w przyrodzie: stany skupienia wody
  • kształtowanie postaw proekologicznych

WIERSZ :   SZARA  GODZINA

Szare niebo za oknem.
Szare drzewa w sadzie.
Szary deszcz się na wszystkim
szarą mgiełką kładzie.
Szary piesek pod piecem
krótką pali fajkę
i szaremu kotkowi
prawi długą bajkę
o małej, szarej myszce,
która siedzi w norze
i wcale w ten dzień słotny
na dwór wyjść nie może.

 

PIOSENKA : W  DESZCZOWYM  RYTMIE

  1. Choć za oknem taka plucha,
    choć ulewny pada deszcz,
    kiedy pada, lubię słuchać
    i ty ze mną spróbuj też.

Ref. Słuchać deszczowej muzyki
na deszczowe skrzypce i smyki,
słuchać, jak rosną kałuże,
te małe i te duże,
o właśnie tak: kap, kap,
o właśnie tak: kap, kap.

  1. Ciągle kapie woda z góry
    jak to robi, nie wiem sam.
    Skąd tę wodę biorą chmury,
    czy tam w niebie mają kran?

Ref. Słuchać deszczowej muzyki…

  1. Aura ma swoje wybryki,
    deszcz uparcie szyby tnie.
    Więcej wody czy muzyki?
    Czy to ktoś naprawdę wie?

 

 

Comments are closed.