TERMIN REALIZACJI: 15.04. – 19.04.2024 r.
OBSZAR FIZYCZNY
- systematyczne uczestniczenie w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
- doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych, wykonywania prac plastyczno-technicznych, organizowania i sprzątania miejsca pracy
- doskonalenie samokontroli wykonywanego ruchu graficznego
OBSZAR EMOCJONALNY
- kształtowanie postawy godzenia się z porażką czy przegraną, radości z sukcesów innych
- kształtowanie potrzeby reagowania na zauważone zagrożenie lub krzywdę wyrządzaną zwierzętom oraz empatycznego stosunku do świata przyrody
OBSZAR SPOŁECZNY
- doskonalenie umiejętności oceniania zachowania innych, wczuwania się w sytuację i odczucia danej osoby oraz dokonywania samooceny
- wdrażanie do przestrzegania zasad uczciwej rywalizacji podczas gier zespołowych, konkursów, zawodów sportowych oraz reguł w grach planszowych
- wdrażanie do podejmowania działań służących osiągnięciu wspólnego celu (zespołowe planowanie, realizowanie zadań, odczuwanie współodpowiedzialności za przebieg i efekt końcowy)
- kształtowanie postaw proekologicznych w codziennym życiu (segregacja odpadów, oszczędzanie wody i energii (np. zachowania z codziennego życia, udział w akcjach „sprzątanie świata”)
- kształtowanie aktywnej postawy podczas zajęć (stawianie pytań, udzielanie odpowiedzi, podążanie za tokiem rozmowy)
OBSZAR POZNAWCZY
- doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo – skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń
- wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami
- kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów i tekstów z poznanych liter
- rozwijanie kreatywności i wyobraźni przez łączenie technik plastycznych
- doskonalenie umiejętności wykorzystywania piktogramów do kodowania informacji
- doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach i zbiorach zastępczych
- kształtowanie umiejętności stosowania symboli matematycznych i prawidłowego ich odczytywania
- poszerzanie wiadomości o zagrożeniach dla przyrody wynikających ze zmian klimatycznych, rozwoju cywilizacji oraz codziennej działalności człowieka (zanieczyszczanie wody, powietrza, gleby)
- poszerzanie wiadomości na temat sposobów redukowania niekorzystnego wpływu na przyrodę przez działania proekologicznei stosowanie różnych form ochrony przyrody
WIERSZ “WOŁANIE O POMOC”
Ryby, ptaki, skorupiaki
Gady, płazy, różne ssaki.
Razem, chórem dziś wołają
O środowisko ludzie niech dbają.
Precz brudna wodo, precz odpady, śmieci
Dbaj o przyrodę krzyczą wszystkie dzieci.
Nasz planeta najpiękniejsza w świecie
O tym wciąż wszyscy pamiętają przecież
Woda, ziemia i powietrze
Tkwi w nich życie ciągle jeszcze.
Czas już wreszcie się naradzić
I działaniom złym zaradzić.
Razem chórem dziś wołamy
O środowisko wszyscy zadbamy.
PIOSENKA „KAŻDY KWIAT TO MAŁY ŚWIAT”
- Nie zrywaj kwiatów, bo kwiaty żyją,
słońca szukają i wodę piją.
Pragną na łące mieszkać spokojnie,
pragną dla ciebie pachnieć upojnie.
ref. Każdy kwiat to mały świat,
mała radość żywa.
Każdy kwiat to mały świat,
a więc go nie zrywaj!
- Jeśli gałązek drzewom nie złamiesz,
to każdy pączek listkiem się stanie.
Będzie zielony i potem złoty,
kiedy nadejdą jesienne słoty.
ref. Każdy kwiat…
III. Zostaw w spokoju ptasie pisklęta,
barwne motyle, dzikie zwierzęta.
Spróbuj ratować wszystko, co żywe,
co razem z tobą chce być szczęśliwe.
Comments are closed.