TERMIN REALIZACJI: 12.04.- 21.04.2023 R
OBSZAR FIZYCZNY
- systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu, zajęciach gimnastycznych
- przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo podczas zabaw ruchowych, ćwiczeń gimnastycznych, dostrzeganie ewentualnych zagrożeń i nieprawidłowego zachowania innych
- inicjowanie zabaw konstrukcyjnych i plastycznych z wykorzystaniem surowców wtórnych
- doskonalenie małej motoryki poprzez stosowanie różnych chwytów przy pracach plastycznych i konstrukcyjnych
- kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
OBSZAR EMOCJONALNY
- dokonywanie oceny zachowania swojego i innych osób na podstawie obserwacji, odnoszenie się do kodeksu norm zachowania
- kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach potencjalnie trudnych dla dziecka (np. występ przed grupą)
- prawidłowe reakcje na zauważone zagrożenie lub wyrządzaną krzywdę zwierzętom
- dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej
OBSZAR SPOŁECZNY
- kształtowanie prawidłowych reakcji na negatywne zmiany w otoczeniu przyrodniczym poprzez aktywny udział w oszczędzaniu jej zasobów, m.in. oszczędzanie wody i energii
- podejmowanie działań chroniących zasoby przyrodnicze, np. segregacja odpadów, wykorzystywanie sposobów zmniejszania ich ilości, oszczędzanie wody
- rozwijanie empatycznego stosunku do zwierząt i wykazywanie wrażliwości na ich los
OBSZAR POZNAWCZY
- dostrzeganie wpływu działalności człowieka na przyrodę – zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, odpady, zmiany klimatyczne – na podstawie informacji z literatury, spotkań z ekspertami, spacerów i wycieczek, filmów edukacyjnych, zdjęć
- czytanie symboli i znaków znajdujących się w otoczeniu
- doskonalenie kompetencji i intuicji matematycznych (klasyfikacja, przeliczanie, mierzenie objętości)
- eksperymentowanie z dźwiękiem i rytmem, tworzenie własnych instrumentów muzycznych
- zapoznanie się ze znakiem graficznym liter „g”, „G”, uczestnictwo w procesie alfabetyzacji, wykazywanie zainteresowania czytaniem oraz poznawaniem liter
WIERSZ : ŻYCZENIA DLA ZIEMI
ŻYCZYMY CI ZIEMIO MIŁA
ABYŚ ZAWSZE CZYSTA BYŁA
BY ZWIERZĘTA I ROŚLINY
ZAWSZE CZYSTĄ WODĘ PIŁY
NO I ŻEBY CHCIELI LUDZIE
ŻYĆ W CZYSTOŚCI, A NIE W BRUDZIE
BY TWÓJ ODDECH BIŁ ŚWIEŻOŚCIĄ
A W TWYM SERCU UŚMIECH GOŚCIŁ
PIOSENKA: „KAŻDY KWIAT TO MAŁY ŚWIAT”
- Nie zrywaj kwiatów, bo kwiaty żyją,
słońca szukają i wodę piją.
Pragną na łące mieszkać spokojnie,
pragną dla ciebie pachnieć upojnie.
ref. Każdy kwiat to mały świat,
mała radość żywa.
Każdy kwiat to mały świat,
a więc go nie zrywaj!
- Jeśli gałązek drzewom nie złamiesz,
to każdy pączek listkiem się stanie.
Będzie zielony i potem złoty,
kiedy nadejdą jesienne słoty.
ref. Każdy kwiat…
III. Zostaw w spokoju ptasie pisklęta,
barwne motyle, dzikie zwierzęta.
Spróbuj ratować wszystko, co żywe,
co razem z tobą chce być szczęśliwe.
Comments are closed.