TEMATYKA:  JA  I  TY  TO  MY

TERMIN  REALIZACJI: 02.09 – 06.09.2024 R.

OBSZAR FIZYCZNY

  • uczestnictwo w zabawach ruchowych, rytmiczno-muzycznych, ćwiczeniach porannych oraz ćwiczeniach gimnastycznych
  • rozwijanie koordynacji ruchowej w stopniu pozwalającym na rozpoczęcie nauki czytania i pisania

OBSZAR EMOCJONALNY

  • rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji, próby radzenia sobie z ich przeżywaniem
  • przedstawianie emocji i uczuć z wykorzystaniem charakterystycznych dla dziecka form wyrazu
  • rozróżnianie emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych, budowanie świadomości, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie

OBSZAR SPOŁECZNY

  • umacnianie więzi z grupą przedszkolną
  • przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w grupie rówieśniczej oraz w kontaktach z dorosłymi
  • stosowanie form grzecznościowych adekwatnie do sytuacji
  • kształtowanie umiejętności kulturalnego zachowania się
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych
  • dostrzeganie różnic i podobieństw między ludźmi
  • rozwijanie umiejętności autoprezentacji ze wskazywaniem swoich mocnych stron, predyspozycji i faktycznych osiągnięć

OBSZAR POZNAWCZY

  • aktywne słuchanie utworów literackich
  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem poprzez wprowadzenie elementów metody czytania globalnego
  • rozpoznawanie zapisu graficznego własnego imienia
  • posługiwanie się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i dorosłych
  • wzbogacanie słownictwa związanego z tematyką zajęć
  • wskazywanie i nazywanie części ciała u siebie oraz u innych osób
  • odczytywanie informacji przedstawionych symbolicznie
  • poznanie sposobów przedstawiania przestrzeni na płaszczyźnie (mapy, plany)
  • wdrażanie do prawidłowego posługiwania się liczebnikami głównymi
  • klasyfikowanie przedmiotów według kilku cech
  • rozwijanie umiejętności tworzenia zbiorów
  • doskonalenie sprawności grafomotorycznej

 

WIERSZ :  TRZY  MAGICZNE  SŁOWA

„Jeśli bardzo chcesz czarować,

musisz znać magiczne słowa.

Proszę oto pierwsze z nich,

co otwiera wszystkie drzwi.

Przepraszam – drugie ważne słowo,

sprawia, że uśmiech wraca na nowo.

I dziękuje słowo trzecie,

po nim cudnie jest na świecie”.

Proszę, przepraszam i Dziękuję to najważniejsze słowa

musisz je ćwiczyć co dzień wytrwale, by nimi zaczarować

 

PIOSENKA:   NA  WAKACJACH  BYŁO  MIŁO

  1. Na wakacjach było miło, było miło.

Słońce w plecy nam świeciło, nam świeciło!

Wielkie morze jak umiało, jak umiało,

za uszami nam szumiało, nam szumiało!

Ref. Na wakacjach było miło,

ale lato się skończyło, ale lato się skończyło!

  1. Na wakacjach było miło, było miło,

gdy po górach się łaziło, oj, łaziło!

A te góry jak umiały, jak umiały,

wciąż nam widok zasłaniały, zasłaniały!

Ref. Na wakacjach było miło…

  1. Na wakacjach było miło, było miło,

gdy w jeziorze jedną nogę się umyło,

gdy się wpadło nosem prosto do mrowiska

i się mrówki zobaczyło całkiem z bliska.

Ref. Na wakacjach było miło,

ale lato się skończyło,

ale lato się skończyło!

Na wakacjach było miło,

ale lato się skończyło,

ale lato, ale lato, ale lato się skończyło

 

Comments are closed.