Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- posługiwanie się poprawną mową;
- formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji;
- formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat;
- wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie;
- interpretowanie znaczenia wybranych znaków umownych.
- podawanie numerów telefonów alarmowych do służb ratowniczych
- rozwijanie myślenia logicznego poprzez układanie historyjek obrazkowych, opowiadanie ich z podaniem przyczyny i skutku danych zdarzeń;
- nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia
- uświadomienie dzieciom niebezpieczeństw grożących życiu ludzi spowodowanych zanieczyszczeniem i dewastacją najbliższego środowiska przyrodniczego.
- pobudzanie kreatywności, pomysłowości, talentu i odwagi w pokonywaniu trudności.
WIERSZYK
„Telefony alarmowe”
Jeśli się coś złego stało,
112! Zadzwoń śmiało!
Czuwa tam o każdej porze
ktoś, kto zawsze ci pomoże.
Poznaj inne, trzycyfrowe
telefony alarmowe:
Gdy policji wsparcia szukasz,
9 – 9 – 7 pukasz.
Coś się pali? Bardzo proszę
Straż to 9 – 9 – 8.
Gdzie jest lekarz? Kto odpowie?
Trzy dziewiątki. Pogotowie!
PIOSENKA
,, Znaki drogowe’’
. Na ulicach jest tak dużo samochodów,
na chodnikach i na przejściach tylu pieszych.
Jak bezpiecznie chodzić, jak bezpiecznie jeździć,
gdy się każdy w swoją stronę spieszy?
Ref.: To znaki drogowe i sygnały świetlne
pilnują, żeby było na drogach bezpiecznie.
Te znaki ostrzegają, tamte informują,
te coś nakazują, tamte zakazują.
- Ten okrągły znak to ścieżka dla rowerów,
a ten dla rowerów, ale też dla pieszych.
Przed każdym przedszkolem i przed każdą szkołą
stoi ważny znak – uwaga, dzieci!
Ref.: To znaki drogowe…
- Jadę z tatą na wycieczkę rowerową,
mamy światła odblaskowe, mamy kaski.
Tata mi tłumaczy, jak bezpiecznie jeździć,
wciąż objaśnia mi drogowe znaki.
Ref.: To znaki drogowe…
Comments are closed.