Tematyka: Jak być super bezpiecznym?

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • posługiwanie się poprawną mową;
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji;
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat;
  • wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie;
  • interpretowanie znaczenia wybranych znaków umownych.
  • podawanie numerów telefonów alarmowych do służb ratowniczych
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez układanie historyjek obrazkowych, opowiadanie ich z podaniem przyczyny i skutku danych zdarzeń;
  • nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia
  • uświadomienie dzieciom niebezpieczeństw grożących życiu ludzi spowodowanych zanieczyszczeniem i dewastacją najbliższego środowiska przyrodniczego.
  • pobudzanie kreatywności, pomysłowości, talentu i odwagi w pokonywaniu trudności.

WIERSZYK

„Telefony alarmowe”

Jeśli się coś złego stało,

112! Zadzwoń śmiało!

Czuwa tam o każdej porze

ktoś, kto zawsze ci pomoże.

Poznaj inne, trzycyfrowe

telefony alarmowe:

Gdy policji wsparcia szukasz,

9 – 9 – 7 pukasz.

Coś się pali? Bardzo proszę

Straż to 9 – 9 – 8.

Gdzie jest lekarz? Kto odpowie?

Trzy dziewiątki. Pogotowie!

PIOSENKA

,, Znaki drogowe’’

. Na ulicach jest tak dużo samochodów,

na chodnikach i na przejściach tylu pieszych.

Jak bezpiecznie chodzić, jak bezpiecznie jeździć,

gdy się każdy w swoją stronę spieszy?

Ref.: To znaki drogowe i sygnały świetlne

pilnują, żeby było na drogach bezpiecznie.

Te znaki ostrzegają, tamte informują,

te coś nakazują, tamte zakazują.

  1. Ten okrągły znak to ścieżka dla rowerów,

a ten dla rowerów, ale też dla pieszych.

Przed każdym przedszkolem i przed każdą szkołą

stoi ważny znak – uwaga, dzieci!

Ref.: To znaki drogowe…

  1. Jadę z tatą na wycieczkę rowerową,

mamy światła odblaskowe, mamy kaski.

Tata mi tłumaczy, jak bezpiecznie jeździć,

wciąż objaśnia mi drogowe znaki.

Ref.: To znaki drogowe…

 

 

Comments are closed.