Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji;
- rozumienie różnic pomiędzy samogłoską i spółgłoską;
- rozpoznawanie liter, czytanie krótkich tekstów
- poznawanie różnych technik plastycznych, np. batiku, kolażu, frotażu, stemplowania, mokre na mokrym, poprzez wykonywanie prac z ich wykorzystaniem;
- improwizowanie ruchowe dowolnej muzyki;
- nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia;
- posługiwanie się liczbami w aspektach kardynalnym i porządkowym;
- rozpoznawanie cyfr i liczby 10;
- samodzielne wykonywanie przetworów z owoców i warzyw;
- nabywanie umiejętności kreślenia w ograniczonej przestrzeni, w układzie szeregowym, linii będących elementami liter (linii prostych, pionowych, poziomych i ukośnych, falistych, zaokrąglonych, pętli, kół, owali);
- rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze
wierszyk Jesień
Rano mgła świat przykrywa,
a w południe wiatr się zrywa.
Wieje wietrzyk wju, wju, wju,
aż brakuje wszystkim tchu.
Z drzew spadają złote liście
to już jesień oczywiście.
Lecą liście szu, szu, szu,
w całym świecie pełno dżdżu.
Chmury rozsiewają deszcze
z parasolką chodzą świerszcze.
Pada deszczyk kap, kap, kap,
smutny ten jesienny świat.
piosenka Jesienna pogoda
- 1. Jak jesienią dbać o zdrowie, gdy pogoda taka zmienna, wiatrem
dmucha, słońcem grzeje albo zimnym deszczem leje?
Ref.: A ja tak lubię jesienną pogodę, choć zmienia się jak w
kalejdoskopie. Mam kurtkę z kapturem, parasol, kalosze, wiatr czy
deszcz, czy też słońce, chętnie je noszę.
- Jem owoce i warzywa, to najlepsze witaminy. Lubię sport i gimnastykę,
więc codziennie chętnie ćwiczę.
Ref.: A ja tak lubię…
- Moja ciocia jest lekarzem, więc mi często podpowiada, jak jesienią
postępować, żeby nigdy nie chorować.
Comments are closed.