Termin realizacji: 16.10.2023- 31.10.2023r.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
- wskazywanie części ciała i ich nazywanie,
- korzystanie z własnych zmysłów,
- składanie ubrań przed leżakowaniem.
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
- nazywanie wybranych części ciała,
- nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
- uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych,
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
- uczestniczenie w zabawach angażujących kilka zmysłów jednocześnie,
- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach,
- spożywanie zdrowej żywności: warzyw, owoców, mięsa, nabiału (ograniczanie spożycia słodyczy, chipsów), picie wody, kompotów, soków, (ograniczenie napojów gazowanych).
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
- poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności,
- podejmowanie prób wspólnych zabaw,
- dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
- określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu,
- podawanie swojego imienia i nazwiska,
- współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw,
- odpowiadanie na pytania.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
- uważne słuchanie rozmówcy,
- swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych.
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
- śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą,
- uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych.
- wskazywanie wymienionych części ciała
- nazywanie danych części ciała, rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu,
- rysowanie na dowolne tematy,
- liczenie palców, przedmiotów itp.,
- obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie,
- składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru.
Piosenka: „Jestem samodzielny” B. Forma
I. Sam ubieram buty,
zapinam ubranie.
Potrafię też ładnie
zjadać sam śniadanie.
Ref.: Chociaż jestem mały,
wszystko robię sam.
Jeśli nie wierzycie,
to pokażę wam.
II. Po zabawie zawsze
zabawki układam,
bardzo nie lubię,
kiedy jest bałagan.
Ref.: Chociaż…
III. Jestem przedszkolakiem
dzielnym i wesołym,
lubię moją panią,
dzieci i przedszkole.
Wiersz
Raz, dwa, trzy – sam wkładam buty.
Raz, dwa, trzy – sam myje ręce.
Sam założę zaraz kurtkę,
I w łazience kran odkręcę.
Bo nie jestem już maluchem,
lecz przedszkolak jestem przecież.
I potrafię wszystko zrobić,
najlepiej na świecie.
Comments are closed.