Tematyka: Jaki jestem – moje zmysły.

Termin realizacji: 16.10.2023- 31.10.2023r.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie,
  • korzystanie z własnych zmysłów,
  • składanie ubrań przed leżakowaniem.
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  • nazywanie wybranych części ciała,
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
  • uczestniczenie w zabawach angażujących kilka zmysłów jednocześnie,
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach,
  • spożywanie zdrowej żywności: warzyw, owoców, mięsa, nabiału (ograniczanie spożycia słodyczy, chipsów), picie wody, kompotów, soków, (ograniczenie napojów gazowanych).

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

  • poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności,
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

  • określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu,
  • podawanie swojego imienia i nazwiska,
  • współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw,
  • odpowiadanie na pytania.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

  • uważne słuchanie rozmówcy,
  • swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych.
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą,
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych.
  • wskazywanie wymienionych części ciała
  • nazywanie danych części ciała, rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu,
  • rysowanie na dowolne tematy,
  • liczenie palców, przedmiotów itp.,
  • obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie,
  • składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru.

Piosenka: „Jestem samodzielny” B. Forma

I. Sam ubieram buty,
zapinam ubranie.
Potrafię też ładnie
zjadać sam śniadanie.

Ref.: Chociaż jestem mały,
wszystko robię sam.
Jeśli nie wierzycie,
to pokażę wam.

II. Po zabawie zawsze
zabawki układam,
bardzo nie lubię,
kiedy jest bałagan.

Ref.: Chociaż…

III. Jestem przedszkolakiem
dzielnym i wesołym,
lubię moją panią,
dzieci i przedszkole.

Wiersz

Raz, dwa, trzy – sam wkładam buty.
Raz, dwa, trzy – sam myje ręce.
Sam założę zaraz kurtkę,
I w łazience kran odkręcę.
Bo nie jestem już maluchem,
lecz przedszkolak jestem przecież.
I potrafię wszystko zrobić,
najlepiej na świecie.

 

Comments are closed.