TEMATYKA:  JESIENNE  STRATEGIE  ZWIERZĄT

TERMIN  REALIZACJI: 16.10. – 20.10.2023 r.

OBSZAR FIZYCZNY

  • rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie czynności precyzyjnych, takich jak wiązanie sznurka (wstążki), rozłupywanie orzechów
  • rozwijanie motoryki dużej poprzez zabawy ruchowe, rytmiczno-muzyczne, ćwiczenia poranne i gimnastyczne
  • doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania prac konstrukcyjnych, plastycznych, manipulacyjnych

OBSZAR EMOCJONALNY

  • nabywanie umiejętności panowania nad nieprzyjemną emocją, np. podczas czekania na swoją kolej w zabawie lub innej sytuacji
  • nabywanie umiejętności wczuwania się w stany emocjonalne osób z najbliższego otoczenia
  • rozwijanie empatii w stosunku do zwierząt
  • uwrażliwienie na piękno otoczenia przyrodniczego

OBSZAR SPOŁECZNY

  • doskonalenie umiejętności współpracy z rówieśnikami podczas wspólnych zabaw i prac zespołowych
  • respektowanie zasad i norm obowiązujących w grupie
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania

OBSZAR POZNAWCZY

  • kształtowanie umiejętności odzwierciedlania opowieści ruchem
  • poszerzanie słownika o pojęcia związane ze środowiskiem leśnym
  • doskonalenie analizy i syntezy prostych fonetycznie słów
  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „i” „I”
  • budowanie umiejętności logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek i rebusów
  • rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze
  • doskonalenie umiejętności piśmienniczych poprzez zabawy grafomotoryczne i kreślarskie (rysowanie po śladzie oraz kreślenie liter)
  • rozwijanie ekspresji twórczej poprzez czynności konstrukcyjne oraz zabawy i prace techniczno-plastyczne
  • rozwijanie umiejętności porównywania przedmiotów z uwagi na określoną cechę
  • rozwijanie umiejętności porównywania długości „na oko” przez przykładanie, używanie określeń: „dłuższy”, „krótszy”
  • rozwijanie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności elementów w zbiorach
  • doskonalenie umiejętności ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy wzajemnego przyporządkowania
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych

WIERSZ :  MOŻE ZOBACZYMY

Idźmy leśną ścieżką cicho, cichuteńko,
może zobaczymy sarniątko z sarenką.
Może zobaczymy wiewióreczkę małą,
jak wesoło skacze z gałęzi na gałąź.
I niech nikt po lesie nie gwiżdże, nie woła –
może usłyszymy pukanie dzięcioła.
A może zaśpiewa między gałązkami
jakiś mały ptaszek, którego nie znamy.
I będzie nas witał wesołą piosenką.
Tylko idźmy lasem cicho, cichuteńko.

PIOSENKA :  PIOSENKA  O  ZIMOWYM ŚNIE

  1. Jeżyk zwinął się w kuleczkę,
    smacznie sobie śpi.
    Przykrył się kołderką z liści,
    wiosna mu się śni.

Ref. La, la, li, li, śpij, jeżyku, śpij,
la, la, li, li, o wiosence śnij.

  1. Wiewióreczka w dziupli swojej
    smacznie sobie śpi.
    Nazbierała garść orzechów,
    wiosna jej się śni.

Ref. La, la, li, li, śpij, wiewiórko, śpij,
la, la, li, li, o wiosence śnij.

  1. Miś kudłaty w swej jaskini
    smacznie sobie śpi.
    Zjadł już miód i pochrapuje,
    wiosna mu się śni.

Ref. La, la, li, li, śpij, misiaczku, śpij,
la, la, li, li, o wiosence śnij.

  1. Śpią zwierzątka w swoich domach,
    miłe mają sny.
    Śpią cichutko i spokojnie,
    zaśnij więc i ty.
 

Comments are closed.