TEMATYKA:  KARNAWAŁ NA ŚWIECIE

TERMIN  REALIZACJI: 15.01. – 19.01.2024 r.

OBSZAR FIZYCZNY

  • wdrażanie do systematycznego uczestniczenia w zabawach i ćwiczeniach w sali i na świeżym powietrzu
  • kształtowanie nawyku przestrzegania zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo
  • doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji, prac plastyczno-technicznych według instrukcji
  • doskonalenie sprawności manualnej oraz utrwalanie właściwego kierunku kreślenia podczas wykonywania ćwiczeń graficznych
  • doskonalenie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw ruchowych, naśladowczych, manipulacyjnych, konstrukcyjnych itp.

OBSZAR EMOCJONALNY

  • kształtowanie umiejętności nazywania emocji towarzyszących wspólnej zabawie
  • kształtowanie umiejętności bycia w relacji z rówieśnikami i dorosłymi z zachowaniem wzajemnego szacunku
  • doskonalenie umiejętności wyrażania emocji w sposób umożliwiający dziecku dobre funkcjonowanie w grupie
  • kształtowanie postawy współodpowiedzialności za pozytywną atmosferę w grupie przedszkolnej

OBSZAR SPOŁECZNY

  • kształtowanie postawy szacunku wobec drugiego człowieka niezależnie od jego wyglądu, statusu materialnego
  • kształtowanie poczucia przynależności do rodziny, grupy przedszkolnej poprzez aktywne włączanie się w podejmowane działania
  • kształtowanie postawy otwartości i szacunku dla innych kultur, ludzi, zwyczajów, tradycji

OBSZAR POZNAWCZY

  • doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści i emocji (zabawy dramowe)
  • kształtowanie umiejętności konstruowania wypowiedzi z przestrzeganiem konsekwencji i zgodności czasu
  • doskonalenie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od rzeczywistości, bytów rzeczywistych od medialnych, realistycznych od fikcyjnych
  • poszerzanie znajomości liter
  • rozwijanie zainteresowania czytaniem poprzez uczestnictwo w zabawach i grach z wykorzystaniem poznanych liter
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania i kontynuowania rytmów oraz ich przekładania na inne reprezentacje
  • kształtowanie pojęcia liczby zero, poznanie cyfry „0”
  • rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 8
  • kształtowanie pojęcia stałości długości
  • doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania za pomocą zbiorów zastępczych
  • rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi podczas zabaw badawczych, ruchowych, itp.
  • rozwijanie aktywności poznawczej: oglądanie książek, zdjęć, filmów, korzystanie z nowoczesnej technologii

WIERSZ :   Bal przebierańców

Zatańczmy krakowiaka!
Zatańczmy raz i dwa…
Dziś wielki dzień w przedszkolu!
Zabawa huczna trwa!

Migają, błyszczą stroje.
Król tańczy i królowa,
księżniczki, królewicze…
Korony lśnią na głowach.

Konkursy i zabawy!
Wesoła gra muzyka!
A pani – jak czarodziej:
tu zjawia się, tam znika!

Raz! Dzieci robią kółko!
Dwa! Szybko tworzą łańcuch!
To nie jest zwykły bal.
To bal jest przebierańców!

 

PIOSENKA : „BAL W PRZEDSZKOLU”

Dziś w przedszkolu wielki bal,
tańczy razem ze sto par.
Lalka Barbie, miś Puchatek,
w czerwonym kubraczku skrzatek.

ref. Tralalalala, tralalala,
każdy dobry humor ma./x2

Trzy księżniczki, bury miś
tańczą walca raz, dwa, trzy.
Zorro z batmanem pomyka,
wesoło dziś gra muzyka.

ref. Tralalalala, tralalala,
każdy dobry humor ma./x2 

 

Comments are closed.