TERMIN REALIZACJI: 15.01. – 19.01.2024 r.
OBSZAR FIZYCZNY
- wdrażanie do systematycznego uczestniczenia w zabawach i ćwiczeniach w sali i na świeżym powietrzu
- kształtowanie nawyku przestrzegania zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo
- doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji, prac plastyczno-technicznych według instrukcji
- doskonalenie sprawności manualnej oraz utrwalanie właściwego kierunku kreślenia podczas wykonywania ćwiczeń graficznych
- doskonalenie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw ruchowych, naśladowczych, manipulacyjnych, konstrukcyjnych itp.
OBSZAR EMOCJONALNY
- kształtowanie umiejętności nazywania emocji towarzyszących wspólnej zabawie
- kształtowanie umiejętności bycia w relacji z rówieśnikami i dorosłymi z zachowaniem wzajemnego szacunku
- doskonalenie umiejętności wyrażania emocji w sposób umożliwiający dziecku dobre funkcjonowanie w grupie
- kształtowanie postawy współodpowiedzialności za pozytywną atmosferę w grupie przedszkolnej
OBSZAR SPOŁECZNY
- kształtowanie postawy szacunku wobec drugiego człowieka niezależnie od jego wyglądu, statusu materialnego
- kształtowanie poczucia przynależności do rodziny, grupy przedszkolnej poprzez aktywne włączanie się w podejmowane działania
- kształtowanie postawy otwartości i szacunku dla innych kultur, ludzi, zwyczajów, tradycji
OBSZAR POZNAWCZY
- doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści i emocji (zabawy dramowe)
- kształtowanie umiejętności konstruowania wypowiedzi z przestrzeganiem konsekwencji i zgodności czasu
- doskonalenie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od rzeczywistości, bytów rzeczywistych od medialnych, realistycznych od fikcyjnych
- poszerzanie znajomości liter
- rozwijanie zainteresowania czytaniem poprzez uczestnictwo w zabawach i grach z wykorzystaniem poznanych liter
- doskonalenie umiejętności dostrzegania i kontynuowania rytmów oraz ich przekładania na inne reprezentacje
- kształtowanie pojęcia liczby zero, poznanie cyfry „0”
- rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 8
- kształtowanie pojęcia stałości długości
- doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania za pomocą zbiorów zastępczych
- rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi podczas zabaw badawczych, ruchowych, itp.
- rozwijanie aktywności poznawczej: oglądanie książek, zdjęć, filmów, korzystanie z nowoczesnej technologii
WIERSZ : Bal przebierańców
Zatańczmy krakowiaka!
Zatańczmy raz i dwa…
Dziś wielki dzień w przedszkolu!
Zabawa huczna trwa!
Migają, błyszczą stroje.
Król tańczy i królowa,
księżniczki, królewicze…
Korony lśnią na głowach.
Konkursy i zabawy!
Wesoła gra muzyka!
A pani – jak czarodziej:
tu zjawia się, tam znika!
Raz! Dzieci robią kółko!
Dwa! Szybko tworzą łańcuch!
To nie jest zwykły bal.
To bal jest przebierańców!
PIOSENKA : „BAL W PRZEDSZKOLU”
Dziś w przedszkolu wielki bal,
tańczy razem ze sto par.
Lalka Barbie, miś Puchatek,
w czerwonym kubraczku skrzatek.
ref. Tralalalala, tralalala,
każdy dobry humor ma./x2
Trzy księżniczki, bury miś
tańczą walca raz, dwa, trzy.
Zorro z batmanem pomyka,
wesoło dziś gra muzyka.
ref. Tralalalala, tralalala,
każdy dobry humor ma./x2
Comments are closed.