Termin realizacji: 12.06 – 16.06.2023r.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
OBSZAR FIZYCZNY
- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez organizowanie różnorodnych działań gimnastycznych i ruchowych
- ćwiczenie małej motoryki podczas zabaw graficznych, manipulacyjnych i plastycznych
OBSZAR EMOCJONALNY
- kształtowanie empatii w stosunku do innych ludzi
- budowanie postawy życzliwości i tolerancji wobec odmienności ludzi z innych krajów i kręgów kulturowych
OBSZAR SPOŁECZNY
- poznanie elementów kultury różnych krajów świata
- wspieranie w budowaniu postawy opartej na szacunku i otwartości wobec osób z innych kręgów kulturowych
- integrowanie grupy poprzez stwarzanie warunków do podejmowania wspólnych zabaw i działań
OBSZAR POZNAWCZY
- rozbudzanie w dzieciach ciekawości poznawczej i chęci poznawania otaczającego świata
- utrwalenie umiejętności wskazywania na mapie i globusie położenia Polski
- zapoznanie z wyglądem Ziemi na podstawie modeli płaskich i przestrzennych
- poznanie charakterystycznych elementów wybranych krajów podczas zajęć i zabaw
- rozwijanie ciekawości poznawczej oraz uwrażliwianie na piękno i różnorodność naszej planety
- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
- zapoznanie z różnymi środkami transportu i rodzajami traktów komunikacyjnych, którymi się poruszają
- stwarzanie okazji do nabywania umiejętności dokonywania zakupów i poznawania wartości nabywczej pieniądza
- kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne
- stwarzanie możliwości do aranżowania przestrzeni zgodnie z dziecięcym poczuciem estetyki i potrzebami poznawczymi
- rozwijanie słownictwa dzieci poprzez zabawy językowe i formułowanie wypowiedzi ustnych
- doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach, tworzenia zbiorów i porównywania ich liczebności
Wiersz: „Kto najszybszy? Kto najważniejszy?
W pokoju na półce między zabawkami
Rozpycha się wielki samolot skrzydłami.
– Ja jestem najszybszy, ja latam po niebie!
Dlatego najwięcej miejsca chcę dla siebie!
Odezwał się z kąta mały samochodzik:
– O co jest ta sprzeczka? Czy ci o to chodzi,
że latasz w powietrzu? My jeździmy drogą,
tam, gdzie samoloty dolecieć nie mogą!
– Ja także dość szybko mknę z pasażerami-
powiedział autobus i mrugnął światłami,
a statek zatrąbił: – Co mi tam przestworza,
gdy ja oceany przemierzam i morza!
Pociąg użył gwizdka: – No cóż, jestem stary,
jeżdżę wolno, ale mam najwięcej pary.
Moich 5 wagonów rzędem grzecznie stoi.
Weźcie dobry przykład z tych wagonów moich.
Piosenka: „Maszynista zuch”
Mknie po torach pociąg uuu, uuu.
Pasażerów wiezie chyba stu.
Każdy z nich dojedzie, tam gdzie chce.
Nagle maszynista woła nie!
Ref. Coś tam stuka w górze: stuk stukstuk.
Coś tam puka w dole: puk pukpuk.
Maszynista to jest wielki zuch.
Znowu cały pociąg wprawił w ruch.
Comments are closed.