Tematyka kompleksowa: Jestem Europejczykiem.

Termin realizacji: 06.05.- 10.05.20224r.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

OBSZAR FIZYCZNY

  • systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu
  • prawidłowe posługiwanie się sztućcami: prawidłowy chwyt, umiejętne nabieranie potraw
  • sprzątanie po posiłku
  • wykazywanie się sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo-ruchową podczas zabaw ruchowych, ruchowo-naśladowczych, manipulacyjnych, rozgrywek sportowych

OBSZAR EMOCJONALNY

  • dostrzeganie odmienności i niepowtarzalności siebie i każdej osoby
  • zachowywanie się adekwatnie do sytuacji podczas kontaktów z innymi osobami, liczenie się z uczuciami i potrzebami innych
  • uważne słuchanie i analiza wypowiedzi innych podczas rozmowy swobodnej i modelowanej
  • umiejętność opisywania emocji towarzyszących codziennym zdarzeniom, kontaktom z innymi ludźmi, z przyrodą, ze sztuką
  • podejmowanie prób pogodzenia się z porażką czy przegraną, radość z sukcesów innych
  • pojmowanie znaczenia przyrody dla człowieka jako miejsca wypoczynku i relaksu

OBSZAR SPOŁECZNY

  • dostrzeganie potrzeb osób w najbliższym otoczeniu i umiejętne wspieranie ich, włączanie do zabaw lub innych działań adekwatnie do możliwości oraz sprawności
  • rozumienie, że rodziny mogą mieć odmienne zwyczaje, tradycje i status materialny
  • doskonalenie umiejętności wyrażania trafnych ocen, odnoszących się do wartości drugiego człowieka
  • zwracanie uwagi na różnice i podobieństwa między ludźmi w bliższym i dalszym otoczeniu
  • właściwe ocenianie sytuacji społecznych
  • dostrzeganie, co jest dobre, a co złe oraz wyrażanie opinii i ocen

OBSZAR POZNAWCZY

  • ilustrowanie zdarzeń, pojęć i zjawisk oraz wyrażanie emocji poprzez różnorodne formy ekspresji
  • przedstawianie postaci literackich oraz treści książek, opowiadań z wykorzystaniem przekazu pozawerbalnego i innych znanych alternatywnych sposobów komunikacji
  • kształtowanie aktywnej postawy podczas zajęć: stawianie pytań, udzielanie odpowiedzi, podążanie za tokiem rozmowy
  • wzbogacanie umiejętności opisywania obrazków z dostrzeganiem przedmiotów, cech, czynności, emocji
  • uczestniczenie w budowaniu dłuższych wypowiedzi na temat własnych zainteresowań, opowiadanie o ciekawych zdarzeniach, obejrzanych filmach, wystawach, zgodnie z następstwem zdarzeń
  • poznawanie i odtwarzanie układów tanecznych z wybranych krajów Europy oraz innych regionów świata
  • wykonywanie prac plastycznych inspirowanych literaturą, zjawiskami przyrodniczymi, obserwacjami, muzyką, sztuką ludową, wyobraźnią i fantazją
  • poszerzanie wiedzy i rozbudzanie zainteresowania krajami Unii Europejskiej
  • stosowanie trafnych określeń opisujących cechy wielkościowe oraz różnice między przedmiotami
  • dostrzeganie symetrii we wzorach i umiejętność dorysowywania symetrycznie brakujących elementów
  • porządkowanie przedmiotów według długości wzrastającej lub malejącej ze stosowaniem określeń stopniujących
  • wzbogacanie doświadczenia w zakresie porównywania wagi
  • określanie słowem wzajemnego położenia przedmiotów w przestrzeni z zastosowaniem pojęć dotyczących kierunku

Wiersz: „Jestem Europejczykiem”

Ja jestem Polką, a ty Polakiem.
Polska jest naszą ojczyzną.
Kraj taki piękny, od Tatr aż po Bałtyk,
nad Wisłą – rzeką błękitną.

Mieszkamy w pięknym kraju, w Polsce,
a Polska leży w Europie,
więc obok flagi biało-czerwonej
flaga niebieska w gwiazdki złote.

Kraj nasz jest w Unii Europejskiej,
wspólnocie przyjacielskich krajów,
gdzie wszyscy sobie pomagają,
zawsze wzajemnie się wspierają

 Piosenka: „Dziecięcy hymn Unii Europejskiej”

Polska krajem  jest w Europie
ponad tysiąc lat już  ma
Unia Europejska  to jest
związek europejskich państw

ref.  My jesteś członkiem Unii
przecież  każdy z Was to wie.
Chyba  lepiej współpracować
niż ze sobą kłócić się. (bis)

 

Comments are closed.