Termin realizacji: 06.05.- 10.05.20224r.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
OBSZAR FIZYCZNY
- systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu
- prawidłowe posługiwanie się sztućcami: prawidłowy chwyt, umiejętne nabieranie potraw
- sprzątanie po posiłku
- wykazywanie się sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo-ruchową podczas zabaw ruchowych, ruchowo-naśladowczych, manipulacyjnych, rozgrywek sportowych
OBSZAR EMOCJONALNY
- dostrzeganie odmienności i niepowtarzalności siebie i każdej osoby
- zachowywanie się adekwatnie do sytuacji podczas kontaktów z innymi osobami, liczenie się z uczuciami i potrzebami innych
- uważne słuchanie i analiza wypowiedzi innych podczas rozmowy swobodnej i modelowanej
- umiejętność opisywania emocji towarzyszących codziennym zdarzeniom, kontaktom z innymi ludźmi, z przyrodą, ze sztuką
- podejmowanie prób pogodzenia się z porażką czy przegraną, radość z sukcesów innych
- pojmowanie znaczenia przyrody dla człowieka jako miejsca wypoczynku i relaksu
OBSZAR SPOŁECZNY
- dostrzeganie potrzeb osób w najbliższym otoczeniu i umiejętne wspieranie ich, włączanie do zabaw lub innych działań adekwatnie do możliwości oraz sprawności
- rozumienie, że rodziny mogą mieć odmienne zwyczaje, tradycje i status materialny
- doskonalenie umiejętności wyrażania trafnych ocen, odnoszących się do wartości drugiego człowieka
- zwracanie uwagi na różnice i podobieństwa między ludźmi w bliższym i dalszym otoczeniu
- właściwe ocenianie sytuacji społecznych
- dostrzeganie, co jest dobre, a co złe oraz wyrażanie opinii i ocen
OBSZAR POZNAWCZY
- ilustrowanie zdarzeń, pojęć i zjawisk oraz wyrażanie emocji poprzez różnorodne formy ekspresji
- przedstawianie postaci literackich oraz treści książek, opowiadań z wykorzystaniem przekazu pozawerbalnego i innych znanych alternatywnych sposobów komunikacji
- kształtowanie aktywnej postawy podczas zajęć: stawianie pytań, udzielanie odpowiedzi, podążanie za tokiem rozmowy
- wzbogacanie umiejętności opisywania obrazków z dostrzeganiem przedmiotów, cech, czynności, emocji
- uczestniczenie w budowaniu dłuższych wypowiedzi na temat własnych zainteresowań, opowiadanie o ciekawych zdarzeniach, obejrzanych filmach, wystawach, zgodnie z następstwem zdarzeń
- poznawanie i odtwarzanie układów tanecznych z wybranych krajów Europy oraz innych regionów świata
- wykonywanie prac plastycznych inspirowanych literaturą, zjawiskami przyrodniczymi, obserwacjami, muzyką, sztuką ludową, wyobraźnią i fantazją
- poszerzanie wiedzy i rozbudzanie zainteresowania krajami Unii Europejskiej
- stosowanie trafnych określeń opisujących cechy wielkościowe oraz różnice między przedmiotami
- dostrzeganie symetrii we wzorach i umiejętność dorysowywania symetrycznie brakujących elementów
- porządkowanie przedmiotów według długości wzrastającej lub malejącej ze stosowaniem określeń stopniujących
- wzbogacanie doświadczenia w zakresie porównywania wagi
- określanie słowem wzajemnego położenia przedmiotów w przestrzeni z zastosowaniem pojęć dotyczących kierunku
Wiersz: „Jestem Europejczykiem”
Ja jestem Polką, a ty Polakiem.
Polska jest naszą ojczyzną.
Kraj taki piękny, od Tatr aż po Bałtyk,
nad Wisłą – rzeką błękitną.
Mieszkamy w pięknym kraju, w Polsce,
a Polska leży w Europie,
więc obok flagi biało-czerwonej
flaga niebieska w gwiazdki złote.
Kraj nasz jest w Unii Europejskiej,
wspólnocie przyjacielskich krajów,
gdzie wszyscy sobie pomagają,
zawsze wzajemnie się wspierają
Piosenka: „Dziecięcy hymn Unii Europejskiej”
Polska krajem jest w Europie
ponad tysiąc lat już ma
Unia Europejska to jest
związek europejskich państw
ref. My jesteś członkiem Unii
przecież każdy z Was to wie.
Chyba lepiej współpracować
niż ze sobą kłócić się. (bis)
Comments are closed.