Termin realizacji: 15.01. – 26.01.2024r.
Cele ogólne:
OBSZAR FIZYCZNY
- interpretowanie ruchem słyszanych dźwięków
- prawidłowe reagowanie ruchem na tempo i dynamikę utworu
- rozwijanie narządów mowy poprzez aktywne uczestnictwo w zabawach logopedycznych
- doskonalenie sprawności manualnej poprzez wykonanie korony metodą orgiami
- systematycznie uczestnictwo w zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu, zajęciach gimnastycznych
- tworzenie konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz komponowanie z różnorodnego materiału, właściwe sposoby łączenia, montowania
- dostosowanie napięcia mięśniowego i siły nacisku do narzędzia
- doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz prac plastycznych
OBSZAR EMOCJONALNY
- kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami – także nieprzyjemnymi
- wczuwanie się w emocje osób z najbliższego otoczenia
- szacunek dla emocji swoich i innych osób
- przedstawianie emocji z wykorzystaniem charakterystycznych dla dzieci form wyrazu
OBSZAR SPOŁECZNY
- poznanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas balu karnawałowego
- nawiązywanie relacji rówieśniczych
- współdziałanie z dziećmi w zabawach i podczas wykonywania zadań
- obdarzanie uwagą innych osób
- odczuwanie empatii oraz chęć udzielenia wsparcia osobom słabszym i potrzebującym pomocy; odczuwanie satysfakcji z faktu dzielenia się lub obdarowywania innych
- zwracanie uwagi na różnice i podobieństwa między ludźmi w bliższym i dalszym otoczeniu
- wykazywanie zainteresowania historią własnej rodziny (prezentacja albumów, pamiątek rodzinnych)
- dostrzeganie wyjątkowości własnej rodziny, chęć kultywowania jej tradycji, zainteresowań oraz pasji
OBSZAR POZNAWCZY
- doskonalenie umiejętności porównania wielkości przedmiotów i tworzenia odpowiednich zbiorów
- wdrażanie do zdobywania wiedzy na temat tradycji i zwyczajów karnawałowych innych krajów
- doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów, niezbędnej do nauki czytania
- poszerzanie wiedzy na temat strojów ludowych pochodzących z różnych części Polski
- rozwijanie pojęć matematycznych: „większy”, „mniejszy”, „najmniejszy”, „największy”
- poznanie utworu „Krakowiak”, próby odtworzenia układu tanecznego
- wykorzystywanie zjawisk fizycznych do zabaw konstrukcyjnych
- dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych i pewnych prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów, badanie właściwości materiałów i zjawisk fizycznych
- dostrzeganie, że wynik liczenia nie zależy od układu elementów i kolejności liczenia (liczenie w różnych kierunkach, przeliczanie tych samych elementów różnie ułożonych: w rzędzie, piramidkach, rozsypce)
Wiersz „Moi dziadkowie” autor: B. Szelągowska
Babcia i dziadek
są tacy wspaniali
i zawsze chętnie
bawią się z nami.
Lubimy z wami
spędzać czas.
Babciu i dziadku
kochamy was!
Piosenka: „Żyj nam babciu , dziadku zdrowo”
Nasza babcia już od rana jest pogodna jak słoneczko
I zaprasza do śniadania kusząc mlekiem i bułeczką.
Ref: Hej ho, hej ha – żyj dziadku sto lat!
Hej ho, hej ha – babci kwiatka dam.
Chętnie jemy co na stole bo jest smaczne no i zdrowe.
Potem czeka już przedszkole a w nim sale kolorowe.
Ref: Hej ho, hej ha – żyj dziadku sto lat!
Hej ho, hej ha – babci kwiatka dam.
Po południu gdy wracamy, dziadek wita nas radośnie,
Znów upiekli coś dobrego byśmy jak na drożdżach rośli.
Ref: Hej ho, hej ha – żyj dziadku sto lat!
Hej ho, hej ha – babci kwiatka dam.
Comments are closed.