Tematyka kompleksowa: Karnawał z babcią i dziadkiem.

Termin realizacji: 15.01. – 26.01.2024r.

Cele ogólne:

OBSZAR FIZYCZNY

  • interpretowanie ruchem słyszanych dźwięków
  • prawidłowe reagowanie ruchem na tempo i dynamikę utworu
  • rozwijanie narządów mowy poprzez aktywne uczestnictwo w zabawach logopedycznych
  • doskonalenie sprawności manualnej poprzez wykonanie korony metodą orgiami
  • systematycznie uczestnictwo w zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu, zajęciach gimnastycznych
  • tworzenie konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz komponowanie z różnorodnego materiału, właściwe sposoby łączenia, montowania
  • dostosowanie napięcia mięśniowego i siły nacisku do narzędzia
  • doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz prac plastycznych

OBSZAR EMOCJONALNY

  • kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami – także nieprzyjemnymi
  • wczuwanie się w emocje osób z najbliższego otoczenia
  • szacunek dla emocji swoich i innych osób
  • przedstawianie emocji z wykorzystaniem charakterystycznych dla dzieci form wyrazu

OBSZAR SPOŁECZNY

  • poznanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas balu karnawałowego
  • nawiązywanie relacji rówieśniczych
  • współdziałanie z dziećmi w zabawach i podczas wykonywania zadań
  • obdarzanie uwagą innych osób
  • odczuwanie empatii oraz chęć udzielenia wsparcia osobom słabszym i potrzebującym pomocy; odczuwanie satysfakcji z faktu dzielenia się lub obdarowywania innych
  • zwracanie uwagi na różnice i podobieństwa między ludźmi w bliższym i dalszym otoczeniu
  • wykazywanie zainteresowania historią własnej rodziny (prezentacja albumów, pamiątek rodzinnych)
  • dostrzeganie wyjątkowości własnej rodziny, chęć kultywowania jej tradycji, zainteresowań oraz pasji

OBSZAR POZNAWCZY

  • doskonalenie umiejętności porównania wielkości przedmiotów i tworzenia odpowiednich zbiorów
  • wdrażanie do zdobywania wiedzy na temat tradycji i zwyczajów karnawałowych innych krajów
  • doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów, niezbędnej do nauki czytania
  • poszerzanie wiedzy na temat strojów ludowych pochodzących z różnych części Polski
  • rozwijanie pojęć matematycznych: „większy”, „mniejszy”, „najmniejszy”, „największy”
  • poznanie utworu „Krakowiak”, próby odtworzenia układu tanecznego
  • wykorzystywanie zjawisk fizycznych do zabaw konstrukcyjnych
  • dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych i pewnych prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów, badanie właściwości materiałów i zjawisk fizycznych
  • dostrzeganie, że wynik liczenia nie zależy od układu elementów i kolejności liczenia (liczenie w różnych kierunkach, przeliczanie tych samych elementów różnie ułożonych: w rzędzie, piramidkach, rozsypce)

Wiersz „Moi dziadkowie” autor:  B. Szelągowska

Babcia i dziadek
są tacy wspaniali
i zawsze chętnie
bawią się z nami.
Lubimy z wami
spędzać czas.
Babciu i dziadku
kochamy was!

Piosenka: „Żyj nam babciu , dziadku zdrowo”

Nasza babcia już od rana jest pogodna jak słoneczko
I zaprasza do śniadania kusząc mlekiem i bułeczką.

Ref: Hej ho, hej ha – żyj dziadku sto lat!
Hej ho, hej ha – babci kwiatka dam.

Chętnie jemy co na stole bo jest smaczne no i zdrowe.
Potem czeka już przedszkole a w nim sale kolorowe.

Ref: Hej ho, hej ha – żyj dziadku sto lat!
       Hej ho, hej ha – babci kwiatka dam.

Po południu gdy wracamy, dziadek wita nas radośnie,
Znów upiekli coś dobrego byśmy jak na drożdżach rośli.

Ref: Hej ho, hej ha – żyj dziadku sto lat!
       Hej ho, hej ha – babci kwiatka dam.

 

Comments are closed.