Tematyka kompleksowa: Majowa łąka dla mamy i taty.

Termin realizacji: 13.05- 24.05.2024r.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

OBSZAR FIZYCZNY

  • doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści
  • zachęcanie do aktywności ruchowej, zabaw na świeżym powietrzu oraz uprawiania sportu
  • kształtowanie umiejętności nakrywania do stołu, sprzątania po posiłku
  • doskonalenie motoryki małej poprzez czynności wymagające różnych chwytów dłoni
  • kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej potrzebnej do nabywania umiejętności czytania i pisania

OBSZAR EMOCJONALNY

  • wzmacnianie więzi rodzinnych, rozbudzanie empatii, wrażliwości, chęci pomocy innym
  • rozbudzanie umiejętności rozpoznawania stanu emocjonalnego innych osób
  • rozróżnianie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych
  • przedstawianie emocji w różnych formach ekspresji
  • opisywanie emocji towarzyszących codziennym zdarzeniom, kontaktom z innymi ludźmi, z przyrodą, ze sztuką

OBSZAR SPOŁECZNY

  • dostrzeganie, na czym polega praca zawodowa rodziców, dziadków, osób z najbliższego otoczenia
  • wdrażanie do zdrowej rywalizacji podczas zabaw ruchowych, dbanie o życzliwą i przyjazną atmosferę
  • kształtowanie poczucia przynależności do rodziny
  • wdrażanie do współdziałania z innymi w pracach użytecznych, zabawie i podczas odpoczynku
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania wartości związanych z zachowaniami społecznymi

OBSZAR POZNAWCZY

  • wzbogacenie słownika czynnego i biernego związanego z daną tematyką
  • doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie „10”
  • rozwijanie orientacji przestrzennej, poprawne stosowanie określeń „w prawo”, „w lewo”, „do przodu”, „do tyłu”
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem, po kolei i nieprzeszkadzania innym podczas wypowiedzi
  • rozwijanie zainteresowania historią własnej rodziny
  • tworzenie drzewa genealogicznego, poznanie stopni pokrewieństwa między członkami rodziny
  • zachęcanie do estetycznego wykonywania prac plastycznych, zwracanie uwagi na planowanie rysunku na całej powierzchni kartki, sprzątanie po skończonej pracy
  • wdrażanie do wypowiada się w sposób zrozumiały i poprawny pod względem gramatycznym i fleksyjnym
  • udział w zabawach kształtujących umiejętność rozpoznawania liter, zachęcających do odczytywania sylab, krótkich wyrazów
  • wykonywanie prac plastycznych inspirowanych literaturą, zjawiskami przyrodniczymi, obserwacjami, muzyką, sztuką ludową, wyobraźnią i fantazją
  • odtwarzanie układu elementów według wzoru lub instrukcji
  • zdobywanie informacji na temat roślin i zwierząt żyjących w wybranych środowiskach
  • dostrzeganie pozytywnego wpływu niektórych zwierząt na środowisko
  • systematyczne obserwacje, badanie okazów zgromadzonych w kąciku przyrody oraz opisywanie wrażeń, porównywanie, wyciąganie wniosków
  • dostrzeganie etapów rozwoju roślin: drzew owocowych, roślin kwiatowych i cebulowych
  • rozpoznawanie i nazywanie wiosennych kwiatów, drzew i krzewów
  • poznawanie etapów rozwoju niektórych zwierząt (żaby, motyla, ptaka)

 

Piosenka: „Mama, tata – najpiękniejsze słowa świata!”

Słowa i muzyka: M. Hernik

Ref. Mama, tata – najpiękniejsze słowa świata!!! 4x

  1. Ja serduszko moje małe
    Mamo Ci oddaje
    Kochaj mnie, żyj 100 lat
    Pokaż jak wygląda świat.

Ref. Mama, tata – najpiękniejsze słowa świata!!! 4x

  1. Ja serduszko moje małe
    Tato Ci oddaje
    Kochaj mnie, żyj 100 lat
    Pokaż jak wygląda świat.

Ref. Mama, tata – najpiękniejsze słowa świata!!! 4

Wiersz: „Moja rodzina”autor: I. Zbroszczyk

Mama, tata, oraz brat
To rodzina, to mój świat.
Wszyscy razem się kochamy.
Bardzo sobie pomagamy.
Mama jest od przytulania
I buziaków nam dawania.
Tata nosi nas na rękach
Chociaż czasem trochę stęka.
Brat – choć starszy, to jest miły.
Ma odwagę, dużo siły.
Wciąż wymyśla fajne sprawy,
I zadania, i zabawy.
Mruczek to rodzinny kotek,
Który zabrał babci motek.
Lecz nie zrobił z wełny szala,
Tylko z motkiem długo szalał.
Babcia z dziadkiem przyjeżdżają
I nas wtedy zabierają
Na pikniki i spacery,
Hulajnogi i rowery.
Gdy rodzinka jest w komplecie,
To nie często – sami wiecie,
Wtedy teatr odwiedzamy,
Albo w scrabble razem gramy.
I tak mija nam ten czas,
Raz jest kino, a raz las.
Lecz nieważne co robimy,
Razem dobrze się bawimy!

 

Comments are closed.