Tematyka: Marcowa pogoda

Termin realizacji: 11.03.2024- 15.03.2024r.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi na przedwiośniu;
  • rozumienie zależności między rodzajem ubrania a pogodą;
  • wdrażanie do poprawnego budowania wypowiedzi i słuchania wypowiedzi rówieśników;
  • wdrażanie do rozumienia związków przyczynowo-skutkowych;
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej;
  • wzbogacanie doświadczeń plastycznych poprzez tworzenie nowych barw;
  • utrwalanie znajomości symboli zmiennej, marcowej pogody;
  • rozwijanie poczucia rytmu i słuchu muzycznego;
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się głosem;
  • rozwijanie myślenia matematycznego; nabywanie umiejętności prawidłowego liczenia i porównywania ilości;
  • wdrażanie do posługiwania się pojęciami: więcej, mniej, tyle samo.

Wiersz „Koniec zimy”

Biały śnieżek jak dywanik,
a w nim główki pochylone.
To przebiśnieg i krokusik
do słoneczka wychylone.
Wkrótce bocian zaklekoce i
skowronka usłyszymy.
To przedwiośnie
już ogłasza koniec zimy.

Piosenka „Promyk słońca”    

  1. Promyk słońca wyjrzał zza chmury
    I zobaczył świat szarobury.
    I pomyślał: „Kto tu pomoże?
    Świat taki szary być nie może!”

Ref. Kto obudzi pąki kwiatów? (WIOSNA!)
Kto pokaże gniazda ptakom? (WIOSNA!)
Kto wygoni misia nory?
Zazieleni pola, bory?

  1. Promyk słońca spotkał wiosenkę
    I zaśpiewał krótką piosenkę.
    Daj wiosenko kwiatków troszeczkę
    I obudź misia, obudź rzeczkę.
  2. I wiosenka go posłuchała,
    Kolorowe kwiaty nam dała.
    Zabłysnęła w krąg kolorami
    I już zostanie teraz z nami.
 

Comments are closed.