Tematyka kompleksowa: „Mieszkańcy łąki”.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
OBSZAR FIZYCZNY

  • aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych
  • doskonalenie sprawności manualnej

OBSZAR EMOCJONALNY

  • nabywanie umiejętności prowadzenia rozmowy z przestrzeganiem zasady słuchania
  • przestrzeganie ustalonych norm i zasad dotyczących zgodnego życia w grupie
  • nabywanie umiejętności oczekiwania na swoją kolej
  • dostrzeganie piękna przyrody

OBSZAR SPOŁECZNY

  • wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi innych
  • doskonalenie umiejętności współpracy podczas tworzenia prac zespołowych
  • ćwiczenie koncentracji uwagi podczas zajęć z całą grupą

OBSZAR POZNAWCZY

  • rozbudzanie zainteresowania książkami
  • słuchanie utworów literackich dla dzieci
  • rozwijanie zdolności komunikacyjnych przez dostosowywanie wypowiedzi do sytuacji i tematyki
  • rozbudzanie zainteresowania przyrodą
  • zdobywanie wiedzy na temat wybranych owadów oraz ich roli w przyrodzie
  • poznawanie okazów przyrodniczych za pomocą różnych zmysłów
  • doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach i zbiorach zastępczych oraz szeregowania
  • rozwijanie wyobraźni i kreatywności podczas tworzenia prac plastycznych z różnorodnych materiałów

Wiersz: „Łąka”

Kółko małe
kółko duże
głowa prosto
ręce w górze
widzisz łąkę
na tej łące skaczą żabki i zające
kwiaty rosną,
słońce świeci
a nad łąką bocian leci.

Piosenka: „Jam jest żabka, tyś jest żabka”

Jam jest żabka, tyś jest żabka, (pokazujemy na siebie, potem na drugą osobę)
my nie mamy nic takiego. (machamy rączkami przed sobą w prawo i lewo)
Jedna łapka, druga łapka, (pokazujemy najpierw jedną, potem drugą rączkę)
skrzydełka żadnego (machamy rękami zgiętymi z łokciach – jak skrzydełkami)
uła, kłakła, ułakłakła(uginamy nogi w kolanach)
My nie mamy nic takiego (machamy rączkami przed sobą w prawo i lewo)
jedna łapka, druga łapka (pokazujemy najpierw jedną, potem drugą rączkę)
skrzydełka żadnego (machamy rękami zgiętymi z łokciach – jak skrzydełkami)

 

Comments are closed.