Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
OBSZAR FIZYCZNY
- aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych
- doskonalenie sprawności manualnej
OBSZAR EMOCJONALNY
- nabywanie umiejętności prowadzenia rozmowy z przestrzeganiem zasady słuchania
- przestrzeganie ustalonych norm i zasad dotyczących zgodnego życia w grupie
- nabywanie umiejętności oczekiwania na swoją kolej
- dostrzeganie piękna przyrody
OBSZAR SPOŁECZNY
- wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi innych
- doskonalenie umiejętności współpracy podczas tworzenia prac zespołowych
- ćwiczenie koncentracji uwagi podczas zajęć z całą grupą
OBSZAR POZNAWCZY
- rozbudzanie zainteresowania książkami
- słuchanie utworów literackich dla dzieci
- rozwijanie zdolności komunikacyjnych przez dostosowywanie wypowiedzi do sytuacji i tematyki
- rozbudzanie zainteresowania przyrodą
- zdobywanie wiedzy na temat wybranych owadów oraz ich roli w przyrodzie
- poznawanie okazów przyrodniczych za pomocą różnych zmysłów
- doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach i zbiorach zastępczych oraz szeregowania
- rozwijanie wyobraźni i kreatywności podczas tworzenia prac plastycznych z różnorodnych materiałów
Wiersz: „Łąka”
Kółko małe
kółko duże
głowa prosto
ręce w górze
widzisz łąkę
na tej łące skaczą żabki i zające
kwiaty rosną,
słońce świeci
a nad łąką bocian leci.
Piosenka: „Jam jest żabka, tyś jest żabka”
Jam jest żabka, tyś jest żabka, (pokazujemy na siebie, potem na drugą osobę)
my nie mamy nic takiego. (machamy rączkami przed sobą w prawo i lewo)
Jedna łapka, druga łapka, (pokazujemy najpierw jedną, potem drugą rączkę)
skrzydełka żadnego (machamy rękami zgiętymi z łokciach – jak skrzydełkami)
uła, kłakła, ułakłakła(uginamy nogi w kolanach)
My nie mamy nic takiego (machamy rączkami przed sobą w prawo i lewo)
jedna łapka, druga łapka (pokazujemy najpierw jedną, potem drugą rączkę)
skrzydełka żadnego (machamy rękami zgiętymi z łokciach – jak skrzydełkami)
Comments are closed.