Tematyka kompleksowa: Mieszkańcy zagrody.

Termin realizacji: 18.03. – 22.03.2024r.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

OBSZAR FIZYCZNY

  • dbanie o higienę oraz dostrzeganie zagrożenia wynikającego z jej nieprzestrzegania
  • systematyczne uczestnictwo w zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrz
  • tworzenie konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz kompozycji z różnorodnego materiału, wykorzystywanie właściwych sposobów łączenia, montowania
  • wykazywanie się sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo-ruchową
  • prawidłowe i bezpieczne posługiwanie się narzędziami i przyborami plastycznymi

OBSZAR EMOCJONALNY

  • uważność na trudne sytuacje innych i sposoby ich rozwiązywania
  • współodczuwanie emocji zwierząt domowych, wrażliwość na ich potrzeby
  • zainteresowanie miejscami, w których żyją zwierzęta bezdomne, chęć niesienia im pomocy
  • empatyczny stosunek do zwierząt i wrażliwość na ich los

OBSZAR SPOŁECZNY

  • przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo podczas zabaw, dostrzeganie zagrożeń, nieprawidłowego zachowania innych
  • znajomość i rozumienie obowiązków członków rodziny w zakresie opieki nad zwierzętami
  • prawidłowa reakcja na zauważone zagrożenie lub wyrządzaną krzywdę zwierzętom
  • umiejętność pełnienia wyznaczonych funkcji w pracy zespołowej i zabawie

OBSZAR POZNAWCZY

  • wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt domowych i hodowlanych
  • dostrzeganie postępu technicznego w gospodarstwie rolnym
  • otwartość i gotowość do porozumienia się z innymi z wykorzystaniem różnych form komunikacji
  • porównywanie długości „na oko” i przez przykładanie przedmiotów, używanie określeń: „dłuższy”, „krótszy”
  • porządkowanie przedmiotów według długości wzrastającej lub malejącej
  • rozumienie znaczenia miar w życiu człowieka
  • rozumienie, że wynik liczenia nie zależy od układu elementów i kolejności liczenia
  • liczenie i odzwierciedlanie liczby elementów na palcach lub na zbiorach zastępczych
  • dostrzeganie znaczenia cyfr i numeracji cyfrowej w życiu codziennym
  • znajomość i stosowanie zapisu cyfrowego od „0” do „10”

Wiersz: „Wyszła Kura na podwórze”

Wyszła kura na podwórze,
Spodobało się tam kurze.
Na podwórzu dużo kurzu,
Piórko, trawka i sadzawka,
Kamyk, kwiatek i dżdżownica,
Jaka piękna okolica.
Drapu – drap jedną z łap,
Jest robaczek to go – cap!
Drapu – drapu łapką w kurzu,
Jak tu pięknie na podwórzu.

 Piosenka „W kurniku”

W kurniku od rana coś się dzisiaj dzieje:
kury gdaczą z całej siły, kogut głośno pieje.
Już nadeszła wiosna, skorupki pękają,
a kurczątka co sił w nóżkach kurom uciekają.
Wracajcie, wracajcie, szybko do kurnika,
dostaniecie do jedzenia ziarnek słonecznika.
Nie chcemy, nie chcemy, zabawę wolimy.
Siedzieliśmy w swych skorupkach od połowy zimy.
Ciemna noc nadeszła, więc się posłuchały
i pod skrzydła swojej mamy chętnie się schowały.

 

Comments are closed.