Tematyka kompleksowa: Mroźne krainy.

 Termin realizacji: 19.02. – 23.02.2024r.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

OBSZAR FIZYCZNY

  • systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu
  • przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo, dostrzeganie ewentualnych zagrożeń i nieprawidłowego zachowania innych
  • doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji, prac plastyczno-technicznych według instrukcji słownych i obrazkowych
  • wykonywanie prac plastycznych z papieru, zwracanie uwagi na precyzyjne składanie, zaginanie

OBSZAR EMOCJONALNY

  • dokonywanie oceny zachowania swojego i innych osób na podstawie obserwacji, odnoszenie się do kodeksu norm zachowania
  • uważne słuchanie i analiza wypowiedzi innych osób podczas rozmowy swobodnej
  • prawidłowe reakcje na zauważone zagrożenie lub wyrządzaną krzywdę zwierzętom
  • dostrzeganie wpływu działalności człowieka na przyrodę – zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, odpady, zmiany klimatyczne

OBSZAR SPOŁECZNY

  • zwracanie uwagi na różnice i podobieństwa między ludźmi w bliższym i dalszym otoczeniu: ludzie o różnym wyglądzie, z różnych krajów, o różnej sprawności
  • wykazywanie tolerancji oraz życzliwości wobec wszystkich ludzi w bliższym i dalszym środowisku
  • wykazywanie tolerancji i życzliwości wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie lub sprawności różnych ludzi

OBSZAR POZNAWCZY

  • wykorzystywanie zjawisk fizycznych do zabaw konstrukcyjnych, np. zjawiska powstawania cienia do zabaw teatralnych, działania magnesu
  • dostrzeganie związków przyczynowo – skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów badających właściwości materiałów
  • analiza i synteza prostych fonetycznie słów, kształtowanie umiejętności analizy i syntezy głoskowej wyrazów
  • zapoznanie się ze znakiem graficznym liter „n”, „N”, wykazywanie zainteresowania czytaniem oraz poznawaniem liter
  • poszerzanie zakresu liczenia liczebnikami głównymi oraz poznawanie i stosowanie zapisu cyfrowego liczb od „0” do „8”
  • doskonalenie umiejętności ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy wzajemnego przyporządkowania, np. graficzne łączenie liniami

 Wiersz: „Pingwinia rymowanka”

Dwa pingwiny się spotkały,
skrzydełkami pomachały.
Razem głośno zaklaskały
i dziobkami postukały.

Jeden bok, drugi bok
i do tyłu duży skok.
Kuper w tył, skrzydła klap,
i za ostry dziobek złap.
Nóżka ślizg, druga też,
kucnij i na brzuchu leż.

  Piosenka: „Mały pingwin”

  1. Ja jestem mały pingwin
    Pokażę teraz Wam
    Jak chodzę tip-topami
    Bo nóżki krótkie mam

Ref: Tip-top, Tip-top, Tip-top
Tip-top, Tip-top, Tip-top
Tip-top, Tip-top, Tip-top
Tip-top, Tip-top, Tip-top
Tip-top, Tip-top, Tip-top

  1. Ja jestem mały pingwin
    Saneczek nie mam, nie
    Bo ja na swoim brzuszku
    Uwielbiam ślizgać się

Ref: Tip-top, Tip-top, Tip-top

  1. Ja jestem mały pingwin
    I rybki lubię jeść
    Wciąż pływam w zimnej wodzie
    Nurkuję śmiało też

Ref: Tip-top, Tip-top, Tip-top

 

Comments are closed.