Tematyka kompleksowa: Pada deszcz

Termin realizacji: 02.11.2023- 10.11.2023r.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

  • zakładanie ubrań, butów,
  • korzystanie z własnych zmysłów,
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji ruchowej.
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych.
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

  • odpowiadanie na pytania,
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

  • słuchanie różnych odgłosów przyrody, rozpoznawanie ich,
  • powtarzanie krótkich rymowanek,
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
  • słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela,
  • rysowanie, malowanie farbami, lepienie z masy solnej,
  • nazywanie barw podstawowych (czerwona, niebieska, żółta).
  • liczenie palców, przedmiotów itp.,
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych np.: padającego deszczu.

Piosenka „ Pada deszcz”

  1. Pada deszcz kapu, kap,
    idą dzieci człap, człap, człap.
    Idzie też Oli brat
    po kałużach człap, człap, człap.

Ref. Dziś od rana deszczyk pada,
z deszczem świetna jest zabawa.

  1. Pada desz kapu, kap,
    wszyscy tańczą szlap, szlap, szlap.
    I ja też, szlap, szlap, szlap,
    tańczę z deszczem chlap, chlap, chlap.

Ref. Dziś…

  1. Złoty deszcz, kapu, kap,
    lubią dzieci człap, człap, człap.
    Jaki dziś mokry świat,
    bo jesienny deszczyk spadł.
 

Comments are closed.