Tematyka kompleksowa: Radosna Wielkanoc.

Termin realizacji: 25.03.- 29.03.2024r.
 Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

OBSZAR FIZYCZNY

  • wdrażanie do przestrzegania zasad kulturalnego zachowania przy stole
  • kształtowanie umiejętności nakrywania stołu i posługiwania się sztućcami
  • wdrażanie do przestrzegania zasad higieny i bezpieczeństwa podczas zajęć kulinarnych
  • wdrażanie do dbania o higienę oraz kształtowanie umiejętności dostrzegania zagrożeń wynikających z jej nieprzestrzegania; kształtowanie świadomości, że wiele chorób przenosi się przez brudne ręce

OBSZAR EMOCJONALNY

  • doskonalenie samopoznania oraz umiejętności dostrzegania odmienności i niepowtarzalności każdej osoby
  • kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia
  • kształtowanie empatycznej postawy wobec osób potrzebujących pomocy

OBSZAR SPOŁECZNY

  • wdrażanie do przestrzegania zasad i norm w grupie rówieśniczej i kontaktach z dorosłymi
  • dokonywanie oceny postępowania swojego i innych
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania potrzeb osób w najbliższym otoczeniu i wspieranie ich
  • kształtowanie umiejętności postrzegania własnej osoby, rozumienia swojej roli i wiążących się z nią zadań, jako członka rodziny (córka/syn, wnuczka/wnuczek, siostra/brat), grupy przedszkolnej
  • kształtowanie świadomości narodowej i poczucia dumy z faktu bycia Polakiem przez dostrzeganie piękna: tradycji, historii, sztuki
  • wdrażanie do kultywowania zwyczajów i tradycji regionalnych oraz rodzinnych

OBSZAR POZNAWCZY

  • wzbogacanie wiedzy o polskich tradycjach związanych z obchodami świąt Wielkanocy
  • budzenie zainteresowań przyrodą, rozwojem roślin i zwierząt
  • wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych
  • kształtowanie umiejętności planowania zajęć w kalendarzu
  • poszerzanie znajomości liter: litery „j”, „J”
  • tworzenie i odczytywanie szyfrów według przyjętego kodu
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania, kontynuowania i przekładania rytmów na inne reprezentacje
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według rożnych kryteriów
  • doskonalenie umiejętności rozpatrywania otoczenia z punktu widzenia własnego i drugiej osoby
  • doskonalenie orientacji w przestrzeni sieci kwadratowej
  • doskonalenie umiejętności rozróżniania podstawowych figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt)
  • prowadzenie obserwacji, doświadczeń i eksperymentów zmierzających do dostrzegania skutków wykonywanych czynności (przelewanie wody do różnych naczyń)
  • bogacenie doświadczeń w zakresie mierzenia płynów, wspieranie rozwoju dziecięcego myślenia w zakresie stałości objętości oraz ustalenie wspólnej miary objętości cieczy

 Wiersz: „Wielkanoc”

Nadeszła Wielkanoc
Czas wielkiej radości!
Już stół wielkanocny
Czeka na swych gości!

 Pełno na nim potraw:
Kiełbaska i żurek ,
baba lukrowana,
tuż obok mazurek.

Dom pachnie czystością,
Porządki skończone.
Czas na odpoczynek
Wszystko już zrobione!

Święconka na stole,
A pośród pisanek
Jak każe tradycja,
Wystaje baranek.

 Piosenka: „Święta wielkanocne”

Ciasto pachnie na świątecznym obrusie,
Wokół stołu się krzątają mamusie,
Wszyscy poważni są tego ranka,
Niech nas rozśmieszy wesoła pisanka

Ref.
Święta, święta biją dzwony,
Każdy dzwon jak roztańczony,
Tańczy, tańczy każdy dzwon,
Bim, bam, bom, bim, bam, bom.

Szynka mruga z okrągłego półmiska,
Tatuś chętnie by z radości zagwizdał,
Wszyscy poważni są tego ranka,
Niech nas rozśmieszy wesoła pisanka.

Ref.
Święta, święta biją dzwony,

 

Comments are closed.