Termin realizacji: 03.06. – 07.06.2024r.
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- właściwie dobieranie ubrania do pory roku i warunków atmosferycznych
- systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu
- tworzenie konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz kompozycji z różnorodnego materiału, wykorzystywanie właściwych sposobów łączenia, montowania
- dbanie o własną sprawność fizyczną przez rozwijanie różnorodnych umiejętności i predyspozycji motorycznych
OBSZAR EMOCJONALNY
- próby pogodzenia się z porażką
- reagowanie na zagrożenie lub krzywdę zwierząt
- umiejętność nazywania i przeżywania zjawisk przyrodniczych
- zaangażowanie w problemy ekologiczne
OBSZAR SPOŁECZNY
- umiejętność pełnienia wyznaczonych ról w pracy zespołowej i zabawie
- ocenianie zachowania swojego i innych w kontekście przyjętych norm
- przestrzeganie zasad uczciwej rywalizacji podczas gier, quizów, konkursów, zawodów sportowych, olimpiad
- obdarzanie uwagą dzieci i nauczyciela, słuchanie ze zrozumieniem innych osób w celu odczytania, jakie mają intencje
OBSZAR POZNAWCZY
- dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów, określanie zmian odwracalnych, częściowo odwracalnych i nieodwracalnych
- dążenie do udzielania trafnych, przemyślanych i czytelnych odpowiedzi oraz do zrozumiałego przekazywania informacji
- rysowanie na różnorodnych powierzchniach
- dostrzeganie różnych kryteriów klasyfikacyjnych dla tego samego zbioru przedmiotów i doskonalenie klasyfikowania z wykorzystaniem obrazków i kart pracy
- prowadzenie obserwacji, doświadczeń i eksperymentów zmierzających do dostrzegania skutków wykonywanych czynności
- doskonalenie w zakresie orientacji w przestrzeni z własnego i czyjegoś punktu widzenia
- ustalanie równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy wzajemnego przyporządkowania
- porównywanie liczebności zbiorów z określaniem, o ile jest mniej lub więcej elementów
- dostrzeganie pozytywnego wpływu niektórych zwierząt na środowisko
- dostrzeganie zagrożenia dla przyrody wynikającego ze zmian klimatycznych, rozwoju cywilizacji oraz codziennej działalności człowieka
- poznawanie sposobów niwelowania niekorzystnych zmian oraz wpływów na przyrodę przez działania proekologiczne i systemy ochrony przyrody
Wiersz: „Jedziemy na wakacje”
Jedziemy na wakacje
nad morze, na plażę.
Kolorowe muszelki przynieś,
falo, w darze.
Jedziemy na wakacje
w te góry wysokie.
Nie chowajcie się, szczyty,
za mgłą, za obłokiem.
Piosenka „Po łące biega lato”
Po łące biega lato.
uwija się jak bąk.
Dzień dobry mówi kwiatom
i pieści każdy pąk.
Ref:Kto chce się z latem spotkać
Niech idzie z nami tam
Rumianek i stokrotka
pokażą drogę nam.
Pomaga lato pszczołom,
Na kwiatach też się zna
Uśmiecha się wesoło
i w berka z wiatrem gra!
Ref: Kto che się…
Gdy lato jest zmęczone,
w szałasie sobie śpi
I we śnie gra w zielone,
bo łąka mu się śni
Comments are closed.