Termin realizacji: 10.06. – 14.06.2024r.
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu, zajęciach gimnastycznych
- wykonywanie ćwiczeń zgodnie z pokazem lub instrukcją słowną
- właściwe korzystanie z przyborów i sprzętów do ćwiczeń
- tworzenie zespołowych, wieloetapowych konstrukcji: planowanie, gromadzenie materiałów, ustalanie sposobu ekspozycji
- wykonywanie różnych prac zwiększających sprawność manualną i koordynację wzrokowo-ruchową: plastyczne, konstrukcyjne, kulinarne
OBSZAR EMOCJONALNY
- zachowanie adekwatne do sytuacji podczas kontaktów z innymi osobami
- przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w grupie rówieśniczej i kontaktach z dorosłymi
- uważne słuchanie i analizowanie wypowiedzi innych podczas rozmowy swobodnej i modelowanej
OBSZAR SPOŁECZNY
- wykazywanie tolerancji oraz życzliwej postawy wobec ludzi w bliższym i dalszym środowisku
- wykazywanie tolerancji i życzliwości wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie lub sprawności różnych ludzi
- dostrzeganie znaczenia uniwersalnych wartości ważnych w odniesieniu do siebie i innych, takich jak: dobro, prawda, sprawiedliwość, uczciwość, odwaga, zdolność do poświęceń
OBSZAR POZNAWCZY
- wyrażanie emocji poprzez różnorodne formy ekspresji: plastyczną, techniczną, muzyczną oraz z wykorzystaniem pozawerbalnych form komunikacji
- otwartość i gotowość do porozumienia się z innymi z wykorzystaniem różnych form komunikacji rozbudzanie ciekawości świata
- aktywna postawa podczas zajęć: stawianie pytań, udzielanie odpowiedzi, podążanie za tokiem rozmowy
- wykazywanie motywacji i zainteresowanie czytaniem oraz poznawaniem liter
- dostrzeganie i odtwarzanie regularności rytmicznych
- porównywanie objętości na „oko”, posługiwanie się zwrotami: „więcej”, „mniej”, „tyle samo”
- poznawanie świata z wykorzystaniem wielu zmysłów
Wiersz: „ W Afryce”
Siedzę dziś w domu, deszcz ciągle kapie,
pojadę w podróż palcem po mapie.
Chętnie wybiorę się do Afryki,
żeby się przyjrzeć zwierzętom dzikim.
Najpierw odwiedzę jezioro błota,
w którym się chłodzi pan hipopotam.
Wpadnę na krótko do krokodyli,
zjem kiść bananów w stadzie goryli.
Mógłbym ukłonić się antylopie,
ale, niestety, wciąż jest w galopie.
Spotkam się z zebrą, a na sam koniec
zobaczę, czym się wachlują słonie.
Piosenka: „Idziemy do zoo”
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
W pierwszej klatce małpy skaczą hop, hop, hop
W pierwszej klatce małpy skaczą hop, hop, hop
Za ogony siebie łapią i na linach się bujają
W pierwszej klatce małpy skaczą hop, hop, hop
A papugi wciąż gadają, „Daj, daj, daj”
A papugi wciąż gadają, „Daj, daj, daj”
Ciągle skrzeczą, piszczą, wrzeszczą, „Daj mi loda, ciastko, żelka”
A papugi wciąż gadają, „Daj, daj, daj, daj, daj”
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Comments are closed.