Termin realizacji: 11.03. -15.03.2024r.
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- szybkie i sprawne przebieranie się, przestrzeganie właściwej kolejności wykonywanych czynności
- właściwe dobieranie ubrania do pory roku i warunków atmosferycznych
- systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych, zajęciach gimnastycznych
- przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo podczas zabaw
- wykonywanie różnych prac zwiększających sprawność manualną i koordynację wzrokowo-ruchową
OBSZAR EMOCJONALNY
- werbalizowanie swoich myśli i oczekiwań, stanów emocjonalnych
- radzenie sobie w trudnych sytuacjach życiowych i przewidywanie skutków swojego zachowania
- zainteresowanie obserwowanymi zjawiskami przyrodniczymi, rozumienie znaczenia przyrody dla człowieka jako miejsca wypoczynku i relaksu
- kierowanie się rozwagą, namysłem przed podjęciem decyzji czy działania, spokojna ocena sytuacji
OBSZAR SPOŁECZNY
- kształtowanie poczucia własnej wartości poprzez samodzielne podejmowanie decyzji dotyczących własnej osoby, uczenie się na własnych błędach, ponoszenie odpowiedzialności za własne działania
- odczuwanie więzi z grupą rówieśniczą i wychowawcą oraz aktywne włączanie się w działania
- kultywowanie zwyczajów i tradycji regionalnych oraz rodzinnych
- odpowiedzialne wypełnianie powierzonych obowiązków i realizowanie podjętych działań
- przestrzeganie obowiązku szanowania wspólnego mienia
OBSZAR POZNAWCZY
- wykazywanie zainteresowania poznawaniem liter – litera „c”, „C”
- kształtowanie aktywnej postawy podczas zajęć: stawianie pytań, udzielanie odpowiedzi
- wykonywanie prac plastycznych inspirowanych literaturą, zjawiskami przyrodniczymi, obserwacjami, muzyką, sztuką ludową, wyobraźnią i fantazją
- doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji
- prowadzenie obserwacji, doświadczeń i eksperymentów zmierzających do dostrzegania skutków wykonywanych czynności
- doskonalenie umiejętności ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy
- prowadzenie kalendarza pogody z zaznaczeniem pory roku, nazwy miesiąca i dnia tygodnia
- dostrzeganie następstwa: pór roku, dni tygodnia, pór dnia, posługiwanie się pojęciami dotyczącymi czasu
- utrwalanie i wzbogacanie słownictwa służącego do opisywania warunków pogodowych
- zwracanie uwagi na wpływ obserwowanych zjawisk na odczucia, np. temperatura poniżej zera – jest nam zimno
- doskonalenie umiejętności nazywania i rozpoznawania roślin na podstawie cech charakterystycznych
Wiersz: „Przebiśnieg”
Jeszcze zima nam króluje,
śnieg na polach poleguje,
a on dumnie już się wznosi,
do słoneczka się unosi.
Białe dzwonki nam zwiastują
wiosnę, której wyczekują
żabki, świerszcze i zaskrońce,
spoglądając w górę, w słońce.
Jeże, dziki i zające
też już widzą białe końce.
To przebiśnieg, jak śnieg biały
rośnie w górę doskonały.
Sprawia, że się uśmiechamy,
bo wnet wiosnę powitamy.
Wiersz „Przebiśnieg”
Biały, mały, ze śnieżną główką,
przebił śnieg, spojrzał na niebo,
pochylił płatki w dół
i powiedział:
– Witajcie, jestem tu!
Przebiśnieg, bo o nim mowa,
kwiatek pierwszy,
najpiękniejszy, delikatny,
biały, bardzo nieśmiały
Piosenka „Nadeszła wiosna”
Nadeszła w końcu ta pora radosna
Już wiosna już wiosna już wiosna
Nadeszła w końcu pora wielkanocna
Już wiosna już wiosna już wiosna
Do ciebie szliśmy wiosno przez okrągły roczek
Przez dni króciutkie zimą i bardzo długie noce
Do ciebie szliśmy wiosno i łatwo nam nie było
Pokonać mrozy śniegi lecz to już się skończyło
Nadeszła w końcu ta pora radosna
Już wiosna już wiosna już wiosna
Nadeszła w końcu pora wielkanocna
Już wiosna już wiosna już wiosna
Przez Dzień Wagarowicza dotarliśmy do wiosny
Prowadził nas tam dzielnie Baranek Wielkanocny
Już nigdy więcej zimy niech słońce kwiaty święci
Od bzów i od jaśminów niech w głowie nam się kręci
Nadeszła w końcu ta pora radosna
Już wiosna już wiosna już wiosna
Nadeszła w końcu pora wielkanocna
Już wiosna już wiosna już wiosna.
Comments are closed.