Tematyka kompleksowa: Zdrowy jak ryba.

Termin realizacji: 26.02. – 01.03.2024r.
Cele ogólne

OBSZAR FIZYCZNY

  • systematyczność w zakresie czynności higienicznych oraz powtarzalność w określonych sytuacjach
  • dbałość o higienę oraz dostrzeganie zagrożenia wynikającego z jej nieprzestrzegania
  • korzystanie z zapisów umieszczonych w harmonogramie dnia dotyczących czynności higienicznych
  • uczestnictwo w zajęciach kulinarnych i przestrzeganie zasad higieny i bezpieczeństwa
  • rozpoznawanie i nazywanie swoich potrzeb związanych z odpoczynkiem, ruchem, głodem, pragnieniem
  • systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu
  • dbanie o sprawność fizyczną przez rozwijanie różnorodnych umiejętności

OBSZAR EMOCJONALNY

  • poznawanie siebie, dostrzeganie odmienności i niepowtarzalności każdej osoby
  • radzenie sobie z nieprzyjemnymi emocjami i uczuciami, okazywanie ich w akceptowany sposób
  • zwracanie się o pomoc w sytuacjach trudnych emocjonalnie

OBSZAR SPOŁECZNY

  • samodzielne podejmowanie decyzji dotyczących własnej osoby, uczenie się na własnych błędach, ponoszenie odpowiedzialności za własne działania, określanie granic w sferze fizycznej i emocjonalnej
  • ograniczone zaufanie w stosunku do osób obcych
  • podawanie informacji na swój temat w trudnych sytuacjach, zdarzeniach losowych
  • tolerancja oraz życzliwość wobec wszystkich ludzi w bliższym i dalszym środowisku

OBSZAR POZNAWCZY

  • formułowanie wypowiedzi, przestrzeganie konsekwencji i zgodności czasu
  • próby czytania prostych wyrazów z poznanych liter
  • aktywna postawa podczas zajęć: stawianie pytań, udzielanie odpowiedzi, podążanie za tokiem rozmowy
  • porządkowanie elementów historyjki obrazkowej zgodnie z ciągiem przyczynowo-skutkowym
  • planowanie kolejnych etapów i czynności, właściwego wykorzystania płaszczyzny lub przestrzeni oraz elementarnego dostrzegania proporcji
  • tworzenie i odczytywanie szyfrów według przyjętego kodu przyporządkowującego litery i cyfry do znaków
  • stosowanie klasyfikacji dla porządkowania przedmiotów w otaczającej przestrzeni
  • przekładanie regularności z jednej reprezentacji na drugą
  • prowadzenie obserwacji, doświadczeń i eksperymentów zmierzających do dostrzegania skutków wykonywanych czynności
  • ustalanie równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy wzajemnego przyporządkowania
  • porządkowanie zbiorów przedmiotów według wzrastającej i malejącej liczebności w dostępnym zakresie
  • stosowanie cyfr od „0” do „9”, dostrzeganie znaczenia cyfr i numeracji cyfrowej w życiu codziennym

 Wiersz: „Zdrowie mam, bo o siebie dbam”

Dbam o siebie, ręce myję
Zęby, buzię oraz szyję
Kąpię w wannie po dniu całym,
By zarazki pospadały.

I odżywiam się też zdrowo!
Zdrowo znaczy kolorowo
Przy jedzeniu nie grymaszę
Jem warzywa oraz kasze.

Na spacery, co dzień chodzę
Przy pogodzie, niepogodzie
Nie przegrzewam się, nie ziębię
Mam ubranie odpowiednie.

Gimnastyka to podstawa
Więc z ochotą ją uprawiam
Na rowerze jeżdżę sobie
Albo tańczę – sport to zdrowie!

Piosenka: „O zdrowiu”

Opowiem wam historię,
Jak warto dbać o zdrowie,
Codziennie już od rana,
Mam siły do biegania.
Witamin dużo zjadam,
To babci dobra rada,
Jem świeżo, kolorowo,
Mam buzię bardzo zdrową.

 Refren:

Czy zielone, czy bordowe,
Jedz warzywa, bo są zdrowe,
Smakowite i pachnące,
Pozłacane słońcem.
La, la, la, la…

Ćwiczenia, ważna sprawa,
Z tym dobra jest zabawa,
Wymachy nogą prawą,
I lewą równie żwawo,
Przysiady, skok do góry,
Skaczemy jak kangury,
Rozciągam się i pływam,
Muzyka mnie porywa.

 

Comments are closed.