Tematyka kompleksowa: Zimowe szaleństwo.

Termin realizacji: 08.01. – 12.01.2024r.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

OBSZAR FIZYCZNY

  • rozpoznawanie i nazywanie swoich potrzeb związanych z odpoczynkiem, ruchem, głodem, pragnieniem czy odczuciami, np. zimnem
  • przestrzeganie zasad zachowania, zapewniających porządek i bezpieczeństwo, dostrzeganie ewentualnych zagrożeń, nieprawidłowego zachowania innych
  • wykonywanie prac plastyczno-technicznych z przestrzeganiem zasad: oszczędnego gospodarowania materiałem, właściwego organizowania miejsca pracy i sprzątania po jej zakończeniu
  • doskonalenie sprawności ciała i koordynacji przygotowujących do nauki pisania i czytania

OBSZAR EMOCJONALNY

  • uważne słuchanie i analizowanie wypowiedzi innych podczas rozmowy swobodnej i modelowanej
  • dokonywanie oceny postępowania swojego lub innych z zastosowaniem odpowiednich określeń
  • empatyczny stosunek do zwierząt, podejmowanie pomocy potrzebującym zwierzętom
  • kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia innych osób

OBSZAR SPOŁECZNY

  • budowanie atmosfery sprzyjającej dobrej komunikacji
  • stosowanie właściwych wzorców komunikacji międzyludzkiej: właściwa postawa ciała, patrzenie na rozmówcę, gesty świadczące o podążaniu za tokiem rozmowy, nieprzerywanie wypowiedzi innym, odpowiedni ton i natężenie głosu
  • dostrzeganie znaczenia uniwersalnych wartości, ważnych w odniesieniu do siebie i innych
  • doskonalenie umiejętności zespołowego wykonywania prac plastycznych i współdziałania w sporcie

OBSZAR POZNAWCZY

  • doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści i odczuwanych przez postać emocji
  • dostrzeganie związków przyczynowo – skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów badających właściwości materiałów, zjawiska fizyczne
  • coraz skuteczniejsze kontrolowanie poprawności własnych wypowiedzi słownych pod względem artykulacyjnym, składniowym, fleksyjnym i gramatycznym, podejmowanie prób korygowania błędów
  • wzbogacanie umiejętności opisywania obrazków z dostrzeganiem przedmiotów, cech, czynności, emocji
  • szukanie rymów i tworzenie krótkich rymowanek
  • wykonywanie prac plastycznych inspirowanych literaturą, zjawiskami przyrodniczymi, wyobraźnią
  • doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji
  • porównywanie długości, używanie określeń: „dłuższy”, „krótszy”, przechodzenie do bardziej precyzyjnych sposobów porównywania długości

Wiersz: : „Przyjechała zima wozem”    Lucyna Krzemieniecka

Przyjechała zima wozem. A z kim?
Ze śniegiem i mrozem.
Zaraz w poniedziałek
ubieliła pola kawałek.
A we wtorek?
Brylantami obsypała borek.

A w środę?
Położyła lusterko na wodę.
A w czwartek?
Zmroziła na tarninie tarki.
A w piątek?
Dorzuciła śniegu w każdy kątek?
A w sobotę?
Malowała na szybach kwiaty złote.
A w niedzielę?
Uszczypnęła w nos Anielę!

Piosenka „Zima, zima, zima”

Zima, zima, zima, pada, pada śnieg
Jadę, jadę w świat sankami
Sanki dzwonią dzwoneczkami
Ref, Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń

Jaka pyszna sanna – parska raźno koń
Śnieg rozbija kopytami
Sanki dzwonią dzwoneczkami
Ref. Dzyń, dzyń, dzyń
Zasypane pola, w śniegu cały świat
Biała droga hen przed nami
Sanki dzwonią dzwoneczkami
Ref. Dzyń, dzyń, dzyń

 

Comments are closed.