Termin realizacji: 08.01. – 12.01.2024r.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
OBSZAR FIZYCZNY
- rozpoznawanie i nazywanie swoich potrzeb związanych z odpoczynkiem, ruchem, głodem, pragnieniem czy odczuciami, np. zimnem
- przestrzeganie zasad zachowania, zapewniających porządek i bezpieczeństwo, dostrzeganie ewentualnych zagrożeń, nieprawidłowego zachowania innych
- wykonywanie prac plastyczno-technicznych z przestrzeganiem zasad: oszczędnego gospodarowania materiałem, właściwego organizowania miejsca pracy i sprzątania po jej zakończeniu
- doskonalenie sprawności ciała i koordynacji przygotowujących do nauki pisania i czytania
OBSZAR EMOCJONALNY
- uważne słuchanie i analizowanie wypowiedzi innych podczas rozmowy swobodnej i modelowanej
- dokonywanie oceny postępowania swojego lub innych z zastosowaniem odpowiednich określeń
- empatyczny stosunek do zwierząt, podejmowanie pomocy potrzebującym zwierzętom
- kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia innych osób
OBSZAR SPOŁECZNY
- budowanie atmosfery sprzyjającej dobrej komunikacji
- stosowanie właściwych wzorców komunikacji międzyludzkiej: właściwa postawa ciała, patrzenie na rozmówcę, gesty świadczące o podążaniu za tokiem rozmowy, nieprzerywanie wypowiedzi innym, odpowiedni ton i natężenie głosu
- dostrzeganie znaczenia uniwersalnych wartości, ważnych w odniesieniu do siebie i innych
- doskonalenie umiejętności zespołowego wykonywania prac plastycznych i współdziałania w sporcie
OBSZAR POZNAWCZY
- doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści i odczuwanych przez postać emocji
- dostrzeganie związków przyczynowo – skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów badających właściwości materiałów, zjawiska fizyczne
- coraz skuteczniejsze kontrolowanie poprawności własnych wypowiedzi słownych pod względem artykulacyjnym, składniowym, fleksyjnym i gramatycznym, podejmowanie prób korygowania błędów
- wzbogacanie umiejętności opisywania obrazków z dostrzeganiem przedmiotów, cech, czynności, emocji
- szukanie rymów i tworzenie krótkich rymowanek
- wykonywanie prac plastycznych inspirowanych literaturą, zjawiskami przyrodniczymi, wyobraźnią
- doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji
- porównywanie długości, używanie określeń: „dłuższy”, „krótszy”, przechodzenie do bardziej precyzyjnych sposobów porównywania długości
Wiersz: : „Przyjechała zima wozem” Lucyna Krzemieniecka
Przyjechała zima wozem. A z kim?
Ze śniegiem i mrozem.
Zaraz w poniedziałek
ubieliła pola kawałek.
A we wtorek?
Brylantami obsypała borek.
A w środę?
Położyła lusterko na wodę.
A w czwartek?
Zmroziła na tarninie tarki.
A w piątek?
Dorzuciła śniegu w każdy kątek?
A w sobotę?
Malowała na szybach kwiaty złote.
A w niedzielę?
Uszczypnęła w nos Anielę!
Piosenka „Zima, zima, zima”
Zima, zima, zima, pada, pada śnieg
Jadę, jadę w świat sankami
Sanki dzwonią dzwoneczkami
Ref, Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Jaka pyszna sanna – parska raźno koń
Śnieg rozbija kopytami
Sanki dzwonią dzwoneczkami
Ref. Dzyń, dzyń, dzyń
Zasypane pola, w śniegu cały świat
Biała droga hen przed nami
Sanki dzwonią dzwoneczkami
Ref. Dzyń, dzyń, dzyń
Comments are closed.