Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
– Nabywanie umiejętności ilustracji ruchowej do wiersza,
– Nabywanie umiejętności rysowania postaci,
– Rozwijanie zwinności i poczucia rytmu, wprowadzenie kroku walczyka.
– Tworzenie i porządkowanie zbiorów, porównywanie liczebności, tworzenie zbiorów o rosnącej liczbie elementów
– Nabywanie umiejętności skupienia uwagi na treści opowiadania
– Rozwijanie mowy, kształtowanie słuchu fonematycznego.
– Rozwijanie zdolności przeżywania piękna w kontakcie ze sztuką i naturą
– Zachęcanie do wypowiadania się w aktywności plastycznej, ruchowej i muzycznej – tworzenie improwizacji ruchowych, muzycznych i dowolnych prac plastycznych.
– Nauka układu tanecznego do piosenki,
– Kształtowanie umiejętności budowania wypowiedzi poprawnych gramatycznie.
Wierszyk ,,Przedszkolna orkiestra”
By zagrać z prawdziwą orkiestrą,
nie trzeba być żadnym maestro,
wystarczy fantazji ćwierć deka.
Słuchacze już biegną z daleka!
Bo Antek w parapet uderza
i rocka grać na nim zamierza.
Jaś stuka zażarcie w żeberka,
aż grzejnik wywija oberka,
Staś biurko przerobił na bęben
i bębni w nie, nucąc kolędę,
a Krzysiek na nerwach gra tryle…
Przedszkolna orkiestra. I tyle.
Piosenka,,Mały muzyczny świat ‘’
- Niech nikt uszu nie zatyka, nie zatyka,
bo to moja jest muzyka, jest muzyka.
To muzyka z serca grana, taka pięknie roześmiana!
Ref.: Już bębenek gra: daba dam, dam, dam.
Marakasy robią miły szum, szum, szum.
Trójkąt dzyń, dzyń, dzyń, nutki dzwoni mi,
a talerze brzęczą bardzo głośno: bum, bum, bum.
Mamo, tato, oto dla was jest muzyka.
To muzyka moich małych sześciu lat.
Chociaż głośna, niech nikt uszu nie zatyka,
bo gram o najlepszych chwilach, które tworzą mój mały świat.
- Niech nikt oczu nie zamyka, nie zamyka,
bo to moja jest muzyka, jest muzyka.
Raz wesoła, raz smutnawa,
raz skacząca, a raz łzawa.
Ref.: Mamo, tato…
Comments are closed.