TERMIN REALIZACJI: 02.01. – 05.01.2023 r.
OBSZAR FIZYCZNY
- systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych
- kształtowanie umiejętności samokontroli wykonywania ćwiczeń, regulowania oddechu, radzenia sobie ze zmęczeniem
OBSZAR EMOCJONALNY
- wykazywanie wytrwałości w kończeniu podjętych działań i wykazywanie motywacji
OBSZAR SPOŁECZNY
- przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo, dostrzeganie ewentualnego zagrożenia, nieprawidłowego zachowania innych
- spokojnie słuchanie wypowiedzi innych, wykazywanie zainteresowania i dawanie czasu innym
- odczuwanie więzi z grupą rówieśniczą i wychowawcą oraz aktywne włączanie się w podejmowane działania
- stosowanie właściwych wzorców komunikacji międzyludzkiej: postawa ciała, patrzenie na rozmówcę, gesty świadczące o podążaniu za tokiem rozmowy, nieprzerywanie wypowiedzi innych, odpowiedni ton i natężenie głosu
- doskonalenie umiejętności oceniania zachowania innych oraz dokonywanie samooceny z zastosowaniem adekwatnych określeń oraz wczuwaniem się w sytuację i odczucia danej osoby
- obdarzanie uwagą dzieci i nauczyciela, słuchanie ze zrozumieniem innych osób
OBSZAR POZNAWCZY
- doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści i odczuwanych przez postać emocji
- wykorzystywanie zjawisk fizycznych do zabaw konstrukcyjnych, np. siły wydobywającego się z balonu powietrza w modelu rakiety
- doskonalenie umiejętności płynnego mówienia podczas różnych form wypowiedzi i sytuacji
- dokonywanie analizy i syntezy prostych słów
- odróżnianie elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości
- dokonywanie pomiaru odległości, szacowanie odległości
- posługiwanie się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia, ale i z punktu widzenia innej osoby: „w prawo”, „w lewo”, „do tyłu”, „do przodu”
- doskonalenie umiejętności szacowania liczby przedmiotów w wyodrębnionym zbiorze, stosowanie określeń: „mniej”, „więcej”, „tyle samo”
- doskonalenie umiejętności posługiwania się w dostępnym zakresie liczebnikami porządkowymi i dostrzeganie ich znaczenia, poznawanie cyfr od „1” do „8”
- interesowanie się literą „p”
- samodzielne przytaczanie słów rozpoczynających się głoską ,,p”.
WIERSZ : Kolory planet
Pierwszy najbliżej jest Merkury
W kolorze opalonej skóry
Rzec można pomarańczowo – brązowy
Przez słońce przypalony
Druga to Wenus planeta gorąca
Pomarańczowa też od słońca
Pełna kraterów po wulkanach
Planetą kobiet jest nazwana
Trzecia już wiecie Ziemia nasz dom
W niebiesko – zielony wpada ton
Księżyc – naturalny Ziemi satelita
Rozświetla niebo, gdy Słońce znika
Kolor czerwony ma planeta czwarta
Zainteresowania naukowców warta
Badają go sondy, szukają oznak życia
Najbardziej z planet Mars nas zachwyca
Jowisz to piąta od Słońca planeta
Beż z pomarańczem – barw jego paleta
Największy ze wszystkich planet w układzie
Skład tego olbrzyma oparty na gazie
PIOSENKA: Piosenka „Z ufoludkiem w kosmos”
I.
Dziś przyleciał ufoludek w swojej rakiecie.
Śmieszny ludzik, co na innej mieszka planecie.
I zaprosił na wycieczkę wszystkie dzieci,
i rakietą w wielki kosmos z nami poleci.
Ref.:
Więc wsiadajcie do rakiety szybko, bo już czas!
To jest mały ufoludek – w kosmos wiezie nas!
II.
Oglądamy z bliska gwiazdy oraz planety,
wszystko widać bardzo dobrze z naszej rakiety.
Ufoludek wciąż się śmieje, ucieszony.
Jak się śmieje, to się robi jasnozielony!
Ref.:
Więc wsiadajcie…
III.
I wracamy już na Ziemię, do naszej sali,
ufoludek śle całusy i pędzi dalej.
Może zaraz gdzieś daleko znów poleci
i zabierze na wycieczkę kosmiczne dzieci.
Comments are closed.