Tematyka: Kto obroni słonia?

Termin realizacji: 28.03.2022- 01.04.2022r.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • zapoznanie z ciekawostkami ze świata zwierząt
  • odkrywanie różnorodności umaszczenia zwierząt, poznanie znaczenia kolorów w świecie zwierząt,
  • zapoznanie z wybranym gatunkiem będącym pod ochroną,
  • uświadomienie problemu wymierania kolejnych gatunków zwierząt.
  • utrwalenie pojęć: ssaki, gady, płazy, ryby, ptaki.
  • poznawanie idei tworzenia parków narodowych, rezerwatów
  • zapoznanie z literą r,R- drukowaną i pisaną, małą i wielką
  • tworzenie uogólnień do podanych nazw przedmiotów, roślin, zwierząt
  • orientowanie się na kartce papieru, wskazywanie, np. prawego górnego rogu, lewego górnego rogu kartki itd.
  • klasyfikowanie przedmiotów pod względem kilku cech wspólnych
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych
  • układanie działań do podanych zadań, głośne ich odczytywanie
  • wykonywanie ćwiczeń pozwalających na uświadomienie stałości długości (szerokości)
  • określanie znaczenia barwy ochronnej w życiu zwierząt
  • poznawanie sposobów dbania o środowisko
  • zdobywanie informacji o świecie poprzez korzystanie z różnych źródeł wiedzy, np. literatury, czasopism, filmu, Internetu

Piosenka „Czy jestem zwierzęciem?” (sł.i muz. Krystyna Gowik)

1. Czy wieloryb to jest ryba?
przecież pływa całe dnie.
Tak czy nie? Tak czy nie?
Może pies to kuzyn ryby,
pływa, lubi wody smak.
Nie czy tak?nie czy tak?
Ref: Świat zwierząt mnie ciekawi
i pytam wszystkich w krą,
dlaczego kot ma łapy,
a nie mam nóg i rąk.
Dlaczego żaba skacze,
a lis- dlaczego szczeka?
i czy stonoga ma sto nóg?
Na odpowiedzi czekam.
Może ktoś z dorosłych
tak mądry bardzo będzie
i wytłumaczy jeszcze,
jakim ja jestem zwierzęciem?

 

Comments are closed.