TEMATYKA: KULINARNE CIEKAWOSTKI

TERMIN  REALIZACJI: 02.12. – 06.12.2024 R.

OBSZAR FIZYCZNY

  • wdrażanie do dbałości o higienę, kształtowanie świadomości zagrożeń wynikających z jej nieprzestrzegania
  • kształtowanie umiejętności prawidłowego i estetycznego nakrywania do stołu oraz nawyku sprzątania po posiłku
  • wspieranie rozwoju ruchowego poprzez organizowanie zabaw ruchowych w sali i na powietrzu

OBSZAR EMOCJONALNY

  • kształtowanie zrozumienia, że nie trzeba być pierwszym i najlepszym w każdej dziedzinie
  • kształtowanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach

OBSZAR SPOŁECZNY

  • wdrażanie do stosowania form grzecznościowych adekwatnych do sytuacji
  • doskonalenie umiejętności oceniania zachowania innych oraz dokonywania samooceny
  • zachęcanie do działań służących osiągnięciu wspólnego celu przez zespołowe planowanie, realizowanie zadań oraz odczuwanie współodpowiedzialności za przebieg i efekt końcowy
  • doskonalenie koncentracji podczas zajęć i umiejętności podążania za ich tokiem

OBSZAR POZNAWCZY

  • wzbogacanie wiedzy na temat czynników mających znaczenie dla naszego zdrowia i kondycji
  • kształcenie umiejętności odczytywania symboliki piramidy zdrowia i przyporządkowywania elementów do określonych jej poziomów
  • wzbogacanie wiedzy na temat pochodzenia produktów spożywczych oraz o zawodzie kucharza
  • wdrażanie do udzielania przemyślanych odpowiedzi oraz zrozumiałego przekazywania informacji
  • kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów z poznanych liter
  • kształtowanie umiejętności przewidywania skutków podejmowanych działań (na podstawie ukształtowanych wyobrażeń, posiadanej wiedzy i doświadczeń)
  • kształtowanie umiejętności określania, które z wprowadzanych i obserwowanych zmian mają charakter odwracalny, nieodwracalny lub częściowo odwracalny
  • doskonalenie umiejętności przekładania regularności rytmicznej z jednej reprezentacji na drugą
  • doskonalenie umiejętności szacowania liczby przedmiotów w wyodrębnionym zbiorze oraz stosowania określeń: „mniej”, „więcej”, „tyle samo”
  • kształtowanie pojęcia liczby „sześć”, poznanie cyfry 6
  • doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się w dostępnym zakresie liczebnikami porządkowymi i dostrzegania ich znaczenia

WIERSZ :  ,,SZEŚĆ  KUCHAREK”

Było sobie sześć kucharek:
jedna chuda jak sucharek,
jak bułeczka pulchna druga,
trzecia jak makaron długa,
czwarta miała mleczną cerę
i lubiła kluski z serem,
piąta niby pączek tłusta
i jak ocet kwaśna szósta.

Pięć kucharek w mlecznym barze
miało przez nią kwaśne twarze,
bo nic nigdy nie robiła,
tylko ciągle się kłóciła:
z tą najpierwszą o kakao,
co na blachę wykipiało,
a z tą drugą- o talerze
i o każdą dziurkę w serze,
o ryż- z trzecią, o sól – z czwartą,

z piątą zaś – o bułkę tartą.

PIOSENKA:  NAJŁATWIEJSZE CIASTO W ŚWIECIE

Ref. Żeby w domu było miło, tak, tak, tak,
żeby coś dobrego było, tak, tak, tak.
By pachniało wakacjami, tak, tak, tak,
zrobię ciasto ze śliwkami, tak, tak, tak.

  1. Szklankę mąki, cukru szklankę,
    zaraz wsypię do miseczki,
    potem proszku do pieczenia,
    dodam jeszcze dwie łyżeczki.
    I dwa jajka, i na koniec
    roztopionej margaryny,
    i zamieszam tylko tyle,
    by się rzeczy połączyły.

Ref. Najłatwiejsze ciasto w świecie, tak, tak, tak.
Nic a nic się go nie gniecie, tak, tak, tak.
Ty potrafisz także upiec, tak, tak, tak.
Nawet gdy nie jesteś zuchem, tak, tak, tak.

  1. Teraz śliwki poukładam,
    w natłuszczonej tortownicy,
    włożę ciasto, i do pieca
    na około pół godziny.
    A gdy będzie już gotowe –
    znaczy chrupkie i rumiane,
    to zaproszę koleżanki,
    babcię, dziadka, tatę, mamę.
 

Comments are closed.