Termin realizacji: 06.06. – 10.06.2022r.
Cele ogólne:
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych
- rozwijanie sprawności motoryki małej
OBSZAR EMOCJONALNY
- odczytywanie emocji przedstawionych za pomocą mimiki i gestów
- wczuwanie się w emocje innych
- cierpliwe czekanie na swoją kolej
OBSZAR SPOŁECZNY
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy
- dbanie o pozytywną atmosferę w grupie
- obdarzanie uwagą innych osób
OBSZAR POZNAWCZY
- wskazywanie przedmiotów potrzebnych w czasie podróży
- poznawanie kontynentów
- dokonywanie pomiaru długości
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat
- wskazywanie podobieństw w wyglądzie i zachowaniu dzieci z różnych stron świata
- poznanie wybranych potraw z innych krajów
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych środków transportu
- tworzenie prac plastycznych z różnorodnych materiałów za pomocą różnych technik
Wiersz: „Wycieczka”
Słoń z żyrafą debatują
na wycieczkę się szykują
zwiedzić chcieliby Warszawę
i zobaczyć Warsa Sawę
Może jednak do Krakowa
tam ciekawa smocza głowa
albo lepiej Zakopane
chociaż śniegiem zapadane.
Plecak już jest spakowany
karimatę, namiot mamy
tylko miejsce wybrać trzeba
rozmyślają koło drzewa.
Gdzie tu jechać tak dumali
do kolacji w zoo zostali
gdy najedli się do syta
Słoń żyrafę szybko pyta:
– koleżanko moja droga
po co nam ta cała trwoga?
szkoda trudu, życia w biegu
zostajemy na wybiegu.
Piosenka: „Maszynista zuch”
Mknie po torach pociąg: „u,u,u!” – na te słowa rękami udajemy ruch kół parowozu.
Pasażerów wiezie chyba stu. – jak wyżej
Każdy z nich dojedzie, tam gdzie chce. – jak wyżej
Nagle maszynista woła: „nie!” – zatrzymujemy się i wyciągamy dłoń do przodu
Coś tam stuka w górze: „stuk, stuk, stuk” – podnosimy ręce nad głowę i klaszczecie w rytmie: stuk – stuk – stuk.
coś tam puka w dole: „puk, puk, puk” – opuszczamy ręce i tupiecie nogami puk – puk -puk.
Maszynista to jest wielki zuch – unosimy ręce jak siłacz, pokazujący muskuły
znowu cały pociąg wprawił w ruch! – zaczynamy znowu poruszać się jak pociąg.
Comments are closed.