TERMIN REALIZACJI: 31.10. – 04.11.2022 r
Obszar fizyczny
- rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych
- rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prac manualnych
- kształcenie poczucia rytmu przez zabawy muzyczno-ruchowe
Obszar emocjonalny
- kształtowanie intelektualnego i emocjonalnego stosunku do książki jako źródła przeżyć
- wdrażanie do poszanowania książek
Obszar społeczny
- poznawanie uniwersalnego przekazu bajek, rozumienie ich wartości moralnej
- poznanie roli książek w przekazywaniu wiedzy i wartości
Obszar poznawczy
- rozwijanie umiejętności skupienia uwagi podczas słuchania opowiadań
- kształtowanie zainteresowania literaturą dziecięcą
- rozwijanie wyobraźni i umiejętności rozwiązywania zagadek słownych
- rozwijanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorach
- doskonalenie umiejętności logicznego myślenia i myślenia przyczynowo – skutkowego
- zachęcanie do dbania o posiadane przez dzieci książki
- doskonalenie umiejętności liczenia i przeliczania
WIERSZ : „SMUTNA KSIAŻECZKA”
Pewnego dnia ze swej półeczki,
skoczyły na ziemię wszystkie książeczki.
Razem tańczyły, razem śpiewały,
I bardzo dobrze się rozumiały.
Lecz jedna książeczka w kącie została,
taka samotna i taka mała.
Bo wczoraj Basia, jedna z dziewczynek,
karteczki z niej powyrywała
i długopisem strony popisała.
Cichutko w kącie książeczka płakała,
bo do czytania się nie nadawała.
Pamiętajcie zatem dzieci kochane,
że książeczki chcą i lubią być szanowane.
PIOSENKA: „BAJECZKI KSIĄŻECZKI”
- Kolorowe strony i ładna okładka
przyjaciółmi dzieci pragną być.
Chcą, by o nie dbano, a to rzecz niełatwa.
Pomagają dzieciom uczyć się.
ref. Bajeczki, książeczki kolorowe są
na półkach, regałach, czytane być chcą.
Tu książkę, księżniczka, czarownica zła,
a Pinokio mały długi nos znów ma.(2x)
- Kiedy jest mi smutno zawsze rozweselą,
o różnych przygodach mówią nam.
Poznać byśmy chcieli całą bibliotekę.
O moje książeczki zawsze dbam.
Comments are closed.