Termin realizacji: 30.01.2023- 03.02.2023r.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- słuchanie muzyki o różnym charakterze, w tym muzyki klasycznej
- uczestniczenie w koncertach muzycznych w wykonaniu muzyków
- poznawanie nazw różnych instrumentów wykorzystywanych przez muzyków filharmonii wykonujących koncert dla dzieci w przedszkolu.
- poznawanie instrumentów perkusyjnych: kołatki, grzechotki, bębenka, trójkąta, talerzy, drewienek, oraz sposobu gry na nich
- akompaniowanie do piosenek na instrumentach lub różnych przedmiotach, indywidualnie lub grupowo (orkiestra).
- tworzenie muzyki z wykorzystaniem różnych przedmiotów, według podanego kodu (zastępowanie obrazka przedstawiającego daną czynność znakiem graficznym, np. gniecenie papieru – znakiem zygzaka).
- poznawanie sylwetki Fryderyka Chopina,
- odtwarzanie usłyszanych dźwięków, np. zabawa w echo melodyczne, wokalne
- rozpoznawanie instrumentów (nie tylko instrumentów perkusyjnych) po wydawanych dźwiękach.
- odkrywanie litery n, N– małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
- zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 9.
- Utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb.
- Próby wyrażania nastroju utworu muzycznego barwną plamą, korelacja muzyki z plastyką.
Piosenka „Mały muzyczny świat”
- Niech nikt uszu nie zatyka, nie zatyka,
bo to moja jest muzyka, jest muzyka.
To muzyka z serca grana, taka pięknie roześmiana!
Ref.: Już bębenek gra: daba dam, dam, dam.
Marakasy robią miły szum, szum, szum.
Trójkąt dzyń, dzyń, dzyń, nutki dzwoni mi,
a talerze brzęczą bardzo głośno: bum, bum, bum.
Mamo, tato, oto dla was jest muzyka.
To muzyka moich małych sześciu lat.
Chociaż głośna, niech nikt uszu nie zatyka,
bo gram o najlepszych chwilach, które tworzą mój mały świat.
-
Niech nikt oczu nie zamyka, nie zamyka,
bo to moja jest muzyka, jest muzyka.
Raz wesoła, raz smutnawa,
raz skacząca, a raz łzawa.
Comments are closed.