TERMIN REALIZACJI: 04.03. – 08.03.2024 r.
OBSZAR FIZYCZNY
- systematyczne uczestniczenie w zabawach ruchowych oraz zajęciach gimnastycznych
- rozwijanie umiejętności samodzielnego dostosowania ubrania do pogody
- wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych w trakcie zabaw
- doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz czynności samoobsługowych
- doskonalenie słuchu fonematycznego oraz aparatu mowy podczas ćwiczeń słuchowych i ortofonicznych
OBSZAR EMOCJONALNY
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji wywoływanych przez kontakt z przyrodą
- doskonalenie umiejętności dostrzegania emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej
OBSZAR SPOŁECZNY
- kształtowanie postawy zainteresowania i troski o przyrodę
- rozpoznawanie wartości obowiązkowości w wypełnianiu codziennych obowiązków
- wdrażanie do współpracy poprzez realizację zadań zespołowych
- wdrażanie do uważnego słuchania i wykonywania poleceń nauczyciela
OBSZAR POZNAWCZY
- kształtowanie umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej
- doskonalenie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od rzeczywistości
- doskonalenie umiejętności postrzegania książek jako źródła przyjemnych emocji, pasjonujących historii oraz wiedzy o świecie, dostrzegania znaczenia umiejętności czytania w codziennym życiu
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami
- rozwijanie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter oraz wyrazów do czytania globalnego
- kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowo-wyrazowej
- doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, stosowania znaków <, >, =, ustalania równoliczności zbiorów, rozumienia pojęcia „o ile więcej?”, „o ile mniej?”
- doskonalenie umiejętności posługiwania się w zabawie i w trakcie wykonywania innych czynności pojęciami dotyczącymi następstwa czasu np. wczoraj, dzisiaj, jutro, rano, wieczorem, w tym nazwami pór roku, nazwami dni tygodnia i miesięcy
- wdrażanie do prowadzenia obserwacji zjawisk przyrodniczych oraz brania udziału w zabawach badawczych, stawiania hipotez i wyciągania wniosków
- poszerzanie pojęć związanych ze zmianami obserwowanymi w przyrodzie: stany skupienia wody
- wspieranie rozwoju dziecięcego myślenia w zakresie stałości objętości
- kształtowanie umiejętności wyrażania wiedzy i emocji dotyczących zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny
- ilustrowanie zjawisk przyrodniczych poprzez różnorodne formy ekspresji: plastyczną, techniczną, muzyczną, mimiczną, ruchową
WIERSZ : PRZEDWIOŚNIE
Sczerniały dachy i pola.
Na drodze – błoto do kolan.
Gołębie gruchają dziś głośniej:
Przedwiośnie!
Przedwiośnie!
I wróble ćwierkają inaczej.
I wrona inaczej dziś kracze.
I bałwan się skurczył od rana,
że… prawie już nie ma bałwana!
Nos tylko mu sterczy żałośnie…
Przedwiośnie!
Przedwiośnie!
Przedwiośnie!
Przebiega kot przez podwórze.
Ostrożnie omija kałuże:
-Brrr! Wszędzie woda i woda.
To nie dla kota pogoda!
Jest mokro. Jest szaro. Nieznośnie.
Przedwiośnie…
Wiadomo, przedwiośnie!
A wiosna, gdzież się podziewa?
Za jakie skryła je drzewa?
W leszczynach się chowa czy klonach,
słoneczna, promienna, zielona?
Na razie są tylko bazie.
I kotki na wierzbie – na razie…
A potem już może za tydzień,
na stałe się wiosna rozgości.
Widzicie? Już idzie! Już idzie,
bo pąki pękają z radości.
PIOSENKA : „Przedwiośnie ”
I słońce świeci na jasnym niebie,
wkoło ptaki głośno śpiewają.
Wszyscy ludzie już z utęsknieniem,
na przyjście wiosny czekają.
Ref. A ona ciągle nie przychodzi,
a ona ciągle zapomina.
O tym, że kwiaty chcą rozkwitać,
bo pora ciepła się zaczyna.
W świecie ptaków dziś poruszenie.
trzeba gniazda szybko budować,
żeby zdążyć jeszcze przed latem,
pisklęta swoje wychować.
Ref. A ona ciągle nie przychodzi,
A ona ciągle zapomina.
O tym, że kwiaty chcą rozkwitać,
bo pora ciepła się zaczyna.
Comments are closed.