TERMIN REALIZACJI: 25.11. – 29.11.2024 R
OBSZAR FIZYCZNY
- systematyczne uczestniczenie w zabawach ruchowych oraz zajęciach gimnastycznych
- kształtowanie samokontroli wykonywanych ćwiczeń, regulowania oddechu, radzenia sobie ze zmęczeniem
- przestrzeganie ustalonych zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo
- doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych
OBSZAR EMOCJONALNY
- radzenie sobie z nieprzyjemnymi emocjami i uczuciami
- stosowanie w codziennych sytuacjach wiedzy o tym, do kogo zwrócić się o pomoc w sytuacjach trudnych
- nazywanie emocji i rozumienie, że każdy ma prawo do ich odczuwania i okazywania
- wdrażanie do mówienia o swoich emocjach w sytuacjach trudnych, konfliktowych
- radzenie sobie w sytuacjach porażki i sukcesu
- budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby i poczucia własnej wartości
OBSZAR SPOŁECZNY
- doskonalenie umiejętności samooceny oraz oceniania zachowania innych
- przestrzeganie zasad uczciwej rywalizacji podczas gier
- dostrzeganie znaczenia uniwersalnych wartości, takich jak: dobro, prawda, sprawiedliwość, uczciwość, odwaga, zdolność do poświęceń
- dostrzeganie potrzeb i problemów innych dzieci, umiejętne reagowanie, adekwatne do możliwości
- budowanie atmosfery sprzyjającej dobrej komunikacji w grupie
OBSZAR POZNAWCZY
- ilustrowanie zdarzeń, pojęć, zjawisk oraz emocji poprzez różnorodne formy ekspresji: plastyczną, techniczną, muzyczną, mimiczną, ruchową
- stosowanie w pracach plastycznych pełnej gamy barw, eksperymenty z mieszaniem kolorów
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami
- rozwijanie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
- utrwalanie kształtów liter i cyfr przez różnorodne działania: plastyczne, graficzne, konstrukcyjne, ruchowe
- doskonalenie umiejętności czytania sylab, tworzenia wyrazów z rozsypanek sylabowych
- podejmowanie prób podpisania się własnym imieniem w praktycznych sytuacjach
- doskonalenie umiejętności rozpatrywania otoczenia z punktu widzenia własnego i drugiej osoby, posługiwanie się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia i z punktu widzenia innej osoby: „w prawo”, „w lewo”, „do tyłu”, „do przodu”
- porównywanie liczebności zbiorów z określaniem, o ile jest mniej lub więcej elementów
- poznanie znaków „<”, „>”, „=”
- układanie i odczytywanie zapisów matematycznych ze znakami „<”, „>”, „=”
- konstruowanie gry planszowej z wykorzystaniem umownych znaków, symboli, wyrazów
WIERSZ : MIŚ
Na Mikołaja mała Agatka
Bardzo by chciała dostać niedźwiadka.
Żeby był ładny, duży, pluszowy
I do zabawy zawsze gotowy!
Takiego misia jeżeli macie,
Wiecie, że dobry z niego przyjaciel.
Z uwagą słucha dziecięcych zwierzeń,
Nie jak zabawka, lecz żywe zwierzę
Kiedy was dręczy jakieś zmartwienie,
On się też z wami martwi szalenie.
A jego oczy, paciorki szklane,
Wtedy są smutne i zadumane…
Gdy się cieszycie, on też się śmieje,
I choć jest piękny – bardziej pięknieje!
Na Mikołaja mała Agatka
Dostała wreszcie swego niedźwiadka.
Ach, co za radość! Jakie rozmowy
Toczy dziewczynka Z misiem pluszowym.
I wciąż się chwali mała Agatka,
Że to jest krewny Misia Uszatka.
PIOSENKA: JADA JADĄ MISIE
Jadą, jadą misie, tra la la la la,
Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,
Przyjechały do lasu, narobiły hałasu,
Przyjechały do boru, narobiły rumoru.
Jadą, jadą misie, tra la la la la,
Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,
A misiowa jak może, prędko szuka w komorze,
Plaster miodu wynosi, pięknie gości swych prosi.
Jadą, jadą misie, tra la la la la,
Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,
Zjadły misie plastrów sześć
I wołają: „jeszcze jeść!”
Jadą, jadą misie, tra la la la la,
Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,
Przyjechały do lasu, narobiły hałasu,
Przyjechały do boru, narobiły rumoru.
Comments are closed.