TERMIN REALIZACJI: 29.05. – 02.06.2023 r.
OBSZAR FIZYCZNY
- systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu, zajęciach gimnastycznych/fizycznych
- wykonywanie ćwiczeń zgodnie z instrukcją słowną lub ruchową
- kształtowanie umiejętności samokontroli wykonywania ćwiczeń, regulowania oddechu, radzenia sobie ze zmęczeniem
- kształtowanie sprawności całego ciała podczas składania papieru, zaginania, tworzenia modeli, składania techniką origami
- doskonalenie małej motoryki oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw manipulacyjnych, prac plastycznych i konstrukcyjnych
OBSZAR EMOCJONALNY
- poznawanie siebie, dostrzeganie odmienności i niepowtarzalności każdej osoby
- kształtowanie własnej niezależności emocjonalnej, nieuleganie naciskom oraz negatywnym wzorcom zachowania
- odróżnianie emocji, nazywanie ich i rozumienie, że każdy ma prawo do ich odczuwania i okazywania
- zachowanie adekwatne do sytuacji podczas kontaktów z innymi osobami
- wyrażanie współczucia i zrozumienia dla problemów innych osób poprzez okazywanie zainteresowania, podjęcie rozmowy czy pomocy
OBSZAR SPOŁECZNY
- chęć udzielenia wsparcia osobom słabszym i potrzebującym pomocy; odczuwanie satysfakcji z faktu dzielenia się lub obdarowywania innych
- krytyka wobec przejawów nierównego traktowania, wyszydzania czy szykanowania
- dostrzeganie potrzeb osób w najbliższym otoczeniu i umiejętne wspieranie ich, włączanie do zabaw lub działań adekwatnie do możliwości oraz sprawności
- rozumienie, że rodziny, w których wychowują się dzieci, mogą mieć odmienne zwyczaje, tradycje i status materialny
- coraz większa świadomość własnych praw oraz praw innych, np. prawo do wyboru zabawki, zabawy, wyboru towarzysza, niewiedzy, szacunku, radości, poszanowania własności, odczuwania emocji, tajemnicy, wyrażania własnych myśli, bycia wysłuchanym
OBSZAR POZNAWCZY
- ilustrowanie zdarzeń, pojęć i zjawisk poprzez różnorodne formy ekspresji
- doskonalenie umiejętności tworzenia dłuższych wypowiedzi słownych poprawnych pod względem logicznym i gramatycznym
- uczestnictwo w zabawach dydaktycznych i grach utrwalających znajomość liter – litera „h”, „H”
- wzbogacanie umiejętności opisywania obrazków z dostrzeganiem przedmiotów, cech, czynności, emocji
- podejmowanie prób przygotowania prostych prezentacji, np. własnej kolekcji, pasji
- dostrzeganie różnych kryteriów klasyfikacyjnych dla tego samego zbioru przedmiotów
- rozumienie efektu przesunięcia i obrotu drugiej osoby w przestrzeni (odwrotność strony lewej i prawej u osoby stojącej naprzeciwko)
- szukanie informacji na dany temat w dostępnych źródłach
WIERSZ : MOJE PRAWA
Nikt nie może mnie poniżać, bić, krzywdzić.
I każdego zawsze na ratunek wzywać
Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi.
I mam prawo sam wybierać, z kim chcę się bawić.
Nikt nie może moich listów czytać baz pytania.
Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.
Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,
a szczególnie do robienia czegoś niedobrego.
Jeśli mama albo tata już nie mieszka z nami,
nikt nie może mi zabronić spotkać się czasami.
Mogę żądać, aby każdy uznał moje prawa,
a gdy różnię się od innych to jest moja sprawa.
PIOSENKA: ,, Pod wspólnym niebem”.
Czy w Europie, czy w Azji
Czy w gorącej Afryce
Czy w dalekiej Australii, czy gdzieś daleko w Ameryce
I na wyspach, wysepkach
I pod samym biegunem
Tacy sami jesteśmy,
Choć mało każdy z nas rozumie.
To my, to my tacy młodzi, co dziś mają
Tak niewiele lat
To my, to my wciąż od nowa odkrywamy świat.
To my, to my tacy młodzi co dziś mają
Tak niewiele lat
To my, to my wciąż od nowa odkrywamy świat.
To nieważne skąd jesteś
Czy z daleka, czy z bliska
Jaki kolor twej skóry
Jaka jest twa mowa ojczysta
Dachem jest wspólne niebo
Jedno słońce nam świeci
Bo na całym tym świecie
Wszędzie są takie same dzieci.
Comments are closed.