TEMATYKA:  PRAWA WSZYSTKICH DZIECI

TERMIN  REALIZACJI: 27.05. – 31.05.2024 R.

OBSZAR FIZYCZNY

  • wdrażanie do wykonywania ćwiczeń zgodnie z pokazanym sposobem lub instrukcją słowną
  • wdrażanie do samokontroli wykonywania ćwiczeń, regulowania oddechu, radzenia sobie ze zmęczeniem
  • wdrażanie do przestrzegania zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo oraz zgodnego współdziałania podczas zabaw ruchowych
  • doskonalenie prawidłowego i bezpiecznego posługiwania się narzędziami i przyborami plastycznymi; regulowania siły nacisku dłoni

OBSZAR EMOCJONALNY

  • doskonalenie samopoznania, dostrzegania odmienności i niepowtarzalności każdej osoby
  • doskonalenie umiejętności werbalizowania myśli i oczekiwań, stanów emocjonalnych
  • kształtowanie niezależności emocjonalnej, naśladowania pozytywnych wzorców zachowań, nieulegania naciskom oraz negatywnym wzorcom
  • doskonalenie umiejętności odróżniania emocji, nazywania ich i rozumienia, że każdy ma prawo do ich odczuwania i okazywania

OBSZAR SPOŁECZNY

  • kształtowanie postawy empatii oraz chęci udzielenia wsparcia osobom tego potrzebującym
  • wdrażanie do przestrzegania zasad i norm w grupie rówieśniczej i kontaktach z dorosłymi
  • wdrażanie do okazywania szacunku i życzliwości wobec osób w najbliższym otoczeniu
  • kształtowanie postawy akceptacji i tolerancji wobec różnorodności kultury i języka w obrębie społeczności, w której dziecko funkcjonuje

OBSZAR POZNAWCZY

  • doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści i odczuwanych przez postać emocji
  • doskonalenie umiejętności układania zdań poprawnych logicznie i gramatycznie
  • wdrażanie do aktywnego uczestniczenia w zabawach utrwalających znajomość liter
  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami – litera „h”, „H”
  • doskonalenie umiejętności czytania (proste wyrazy z poznanych liter)
  • doskonalenie umiejętności opisywania obrazków z dostrzeganiem przedmiotów, cech, czynności, emocji
  • doskonalenie umiejętności rozumienia czytanego tekstu
  • kształtowanie umiejętności tworzenia wyrazów z rozsypanek wyrazowych i wykorzystywania podpisów do wykonywania plakatów, opisywania kolekcji itp.
  • doskonalenie orientacji w schemacie ciała i umiejętności rozpatrywania otoczenia z punktu widzenia własnego i drugiej osoby
  • doskonalenie umiejętności orientacji na kartce lub innej płaszczyźnie
  • wdrażanie do poszukiwania informacji na dany temat w dostępnych źródłach wiedzy: w albumach, atlasach, książkach, internecie

 

WIERSZ : PRAWA DZIECKA

Nieważny kolor skóry czy miejsce zamieszkania,
Każdy ma prawo do życia wg własnego uznania.
Wg własnych tradycji i we własnym kraju,
Chociaż tam inne stroje i muzykę mają.
I chociaż mówimy innymi językami,
TO TAM W GŁĘBI W SERCU JESTEŚMY TACY SAMI.
Jak więc wiele w swym życiu
Janusz Korczak zrobił dla dzieci – my wiemy
i za to właśnie dziś mu dziękujemy.
Znając swe prawa śmielej na świat patrzymy,
bo prawa nas chronią i my w nie wierzymy.
A dorośli muszą szanować dzieci i ich prawa,
aby dzieci były szczęśliwe, to bardzo ważna sprawa.
My mamy prawa, więc się nie nudzimy,
I takich  praw wszystkim dzieciom na świecie życzymy.

PIOSENKA:   POD WSPÓLNYM NIEBEM

Czy w Europie, czy w Azji,
czy w gorącej Afryce,
czy w dalekiej Australii,
czy gdzieś daleko w Ameryce,
i na wyspach, wysepkach,
i pod samym biegunem
– tacy sami jesteśmy,
choć mało kto to z nas rozumie.

To my, to my, tacy młodzi, co dziś mają tak niewiele lat.
To my, to my, wciąż od nowa odkrywamy świat /2x

To nie ważne skąd jesteś
czy z daleka, czy z bliska
jaki kolor twej skóry
jaka jest twoja mowa ojczysta.
Domem jest wspólne niebo
jedno słońce nam świeci
bo na całym tym świecie
wszędzie są takie same dzieci.

To my, to my, tacy młodzi, co dziś mają tak niewiele lat.
To my, to my, wciąż od nowa odkrywamy świat /2x

 

Comments are closed.