TERMIN REALIZACJI: 15.11 – 19.11.2021
CELE OGÓLNE
OBSZAR FIZYCZNY
- zwracanie uwagi na zmiany w sposobie ubierania w zależności od pory roku
- uczestniczenie w zabawach ruchowych
- rozwijanie sprawności manualnej
OBSZAR EMOCJONALNY
- uważne słuchanie wypowiedzi innych
- spokojne oczekiwanie na swoją kolej w trakcie zabaw
OBSZAR SPOŁECZNY
- kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy
- kształtowanie umiejętności współpracy z innymi
OBSZAR POZNAWCZY
- klasyfikowanie przedmiotów ze względu na różne cechy
- branie udziału w eksperymentach
- nazywanie kolorów jesieni i ich pochodnych
- zdobywanie wiedzy na temat deszczu
- nazywanie różnych rodzajów deszczu
- uwrażliwianie się na różne elementy muzyki
- nazywanie różnych rodzajów butów i rozpoznawanie ich przeznaczenia
- nabywanie umiejętności doboru ubrań odpowiednio do pory roku
- nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni
- śpiewanie piosenek, ilustrowanie słów ruchem
WIERSZ : „Jesienny wiatr” H. Ożogowska
Wiatr jesienią ma robotę
w nocy i za dnia.
Ciągle strąca liście złote
i przed siebie gna.
I nasiona drzew bez liku
nosi tu i tam.
Kiedy spoczniesz już, wietrzyku?
Powiedz, powiedz nam!
Po zielonym wielkim lesie
wiatr piosenki dzieci niesie.
Aż się dziwią stare drzewa
Kto was tak nauczył śpiewać?
PIOSENKA: „Pada deszcz”.
Pada deszcz, pada deszcz, pada deszcz na dworze.
Taki mokry, że już bardziej mokry być nie może.
Lecą tu, lecą tu srebrne koraliki.
Zmoczą drzewa, zmoczą pola, domy i chodniki.
Pada deszcz, pada deszcz, pada deszcz na dworze.
Stuka, puka, stuka, puka, straszy kogo może.
Mała mysz, mała mysz, biegnie na paluszkach.
I deszczowe koraliki zbiera do fartuszka.
Comments are closed.