TERMIN REALIZACJI:
CELE OGÓLNE
OBSZAR FIZYCZNY
- zwracanie uwagi na zmiany w sposobie ubierania w zależności od pory roku
- uczestniczenie w zabawach ruchowych
- doskonalenie sprawności manualnej
OBSZAR EMOCJONALNY
- budowanie świadomości, że zwierząt nie wolno krzywdzić
- spokojne oczekiwanie na swoją kolej w trakcie zabaw
OBSZAR SPOŁECZNY
- kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy i współpracy
- budowanie obrazu własnego „ja”
OBSZAR POZNAWCZY
- wzbogacanie wiedzy dotyczącej przygotowania ludzi i zwierząt do zimy
- poznawanie sposobów dbania o zwierzęta domowe
- podejmowanie obserwacji przyrodniczych dotyczących życia zwierząt występujących w najbliższym środowisku
- doskonalenie umiejętności uczestniczenia w rozmowach na bliskie tematy
- wypowiadanie się na temat treści wysłuchanych wierszy i opowiadań
- śpiewanie piosenek, ilustrowanie słów ruchem
- manipulowanie materiałem przyrodniczym
- rozpoznawanie przedmiotów za pomocą dotyku
- klasyfikowanie przedmiotów
- przeliczanie elementów zbiorów
WIERSZ : Spotkanie z wiewiórką
Wieje wiatr jesienny, liście tańczą wkoło,
dzieci spacerują śmiejąc się wesoło.
Zwinna wiewióreczka na drzewo pomyka,
to zerka na dzieci, to do ich koszyka.
Na co masz ochotę, wiewiórko wybieraj.
Razem z dziećmi swymi do dziupli zabieraj.
Będą to zapasy na czas długiej zimy,
dla ciebie wiewiórko oraz twej rodziny.
PIOSENKA: ,,Jeżyk”.
- Jestem sobie jeżyk mały. Chcę by dzieci mnie poznały.
Chociaż igły mam na grzbiecie, kłuć nie muszę nimi przecież.
Ref: Z jeżem wszyscy maszerują tupu-tupu, tup, tup, tupu-tupu, tup
i wesoło przytupują tupu-tupu, tup, tup, tupu-tupu, tup.
- Kiedy boję się troszeczkę, wtedy zwijam się w kuleczkę
i wysuwam igły swoje, bo nikogo się nie boję.
Ref: Z jeżem wszyscy maszerują tupu-tupu, tup, tup, tupu-tupu, tup…
Comments are closed.