TERMIN REALIZACJI: 26.02. – 01.03.2024 r.
OBSZAR FIZYCZNY
- rozumienie konieczności systematyczności w zakresie czynności higienicznych oraz powtarzalności w określonych sytuacjach
- wdrażanie do samokontroli i dbałości o czystość własnego ciała oraz estetykę wyglądu
- doskonalenie umiejętności dokładnego mycia zębów
- wdrażanie do systematycznej dbałości o czystość przyborów łazienkowych
- rozumienie znaczenia dbałości o higienę oraz dostrzeganie zagrożenia wynikającego z jej nieprzestrzegania
OBSZAR EMOCJONALNY
- kształtowanie umiejętności kontrolowania swojego zachowania podczas zabawy, pracy i odpoczynku
- kształtowanie umiejętności radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami i okazywania ich w sposób akceptowany społecznie
OBSZAR SPOŁECZNY
- wdrażanie do współdziałania z innymi dziećmi w zabawie, pracach użytecznych oraz podczas odpoczynku
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i wykonywania poleceń nauczyciela
- doskonalenie umiejętności komunikowania się z dziećmi i osobami dorosłymi
- kształtowanie umiejętności wyrażania swoich oczekiwań wobec partnera zabawy
- wdrażanie do bycia uważnym na komunikaty partnera zabawy oraz do respektowania jego oczekiwań
OBSZAR POZNAWCZY
- wzbogacanie wiedzy na temat czynników mających znaczenie dla naszego zdrowia i kondycji
- doskonalenie umiejętności rozumienia i wyjaśniania znaczenia umownych symboli i znaków znajdujących się w otoczeniu, np. graficzne opisy, kodeksy, plakaty, sygnały dźwiękowe
- doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji, do tworzenia notatek, plakatów itp.
- rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi z przestrzeganiem konsekwencji i zgodności czasu
- rozwijanie umiejętności czytania prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
- kształtowanie umiejętności nadawania nazwy wyodrębnionemu zbiorowi elementów
- doskonalenie umiejętności porządkowania przedmiotów według długości wzrastającej i malejącej
- doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia oraz z punktu widzenia innej osoby
- kształtowanie pojęcia liczby dziewięć, poznanie cyfry „9”
- rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 9
- dostrzeganie znaczenia liter oraz cyfr i numeracji w życiu codziennym
- kształtowanie pojęcia stałości liczby elementów zbioru
- kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania w zabawie oraz w sytuacjach użytkowych
WIERSZ : „RYMOWANKA O PIRAMIDZIE ŻYWIENIA PRZEDSZKOLAKA”
Ku radości mam i ojców, wielki zespół naukowców,
Stworzył program szczegółowo, jak przedszkolak ma jeść zdrowo!
Warzywa, nabiał, mięsa i owoce, tłuszcze, zboża i strączkowe,
W siedem pięter podzielono – Piramidę ułożono!
By dla wszystkich jasne było i się nigdy nie myliło,
Co i kiedy jeść potrzeba, by przedszkolak rósł do nieba.
Witaminy, sole, białka, to budulec jest dla ciałka.
Jeść je trzeba w równowadze, by nasz maluch rósł na wadze.
Graham, kasze i owsianka przedszkolaka pyszne dańka.
A do tego marchew, seler wszyscy jemy je z weselem!
Burak, dynia i kabaczki, to dla brzucha są przysmaczki.
Trochę groszku, kalarepy przedszkolaka w mig pokrzepi!
Ekologia dzisiaj w modzie, zdrowe warzywa rosną w ogrodzie,
Pełne minerałów i błonnika, istna witamin fabryka!
Zjeść warzywa to nie sztuka, lecz należy je opłukać
I dokładnie umyć ręce, potem jeść ich jak najwięcej!
Gdy obiadu przyjdzie czas, piękny zapach nęci nas.
Ryba, królik, cielęcina, d rób czy chuda wieprzowina?
A w zestawie ryż, ziemniaki, obok leżą dwa szparagi.
Dzieci wielce się radują i ze smakiem pałaszują!
Wtem owoców przyszła pora. Są morele, winogrona,
Jabłka, wiśnie i maliny, słodkie śliwki i jeżyny.
Czysty owoc nęci, kusi. Zatem każdy przyznać musi,
Że ta uczta owocowa, smakowita jest i zdrowa!
Na kolację coś lekkiego, biały serek, zsiadłe mleko,
Kromka chleba razowego i już pełny brzuch każdego.
Lecz pamiętaj mały zuchu, nim pogładzisz się po brzuchu,
By podczas posiłków spożywania stosować zasady dobrego wychowania!
Jedz powoli, długo żuj, byś się potem dobrze czuł!
A na koniec mała rada : – Każdy mądry to powiada!
By unikać – jak kto może – jedzenia o późnej porze!
Jeszcze jedna jest przestroga by traktować tak jak wroga:
chipsy, frytki, hamburgery – niewłaściwe to maniery!
Że niezdrowa coca-cola każdy wie to od przedszkola!
Gdy zasady te przyswoisz, wiesz już dobrze na czym stoisz!
Wielkie szanse masz na życie: W zdrowiu, szczęściu i zachwycie!!!
PIOSENKA : PIOSENKA O NIEZDROWYM ŻYWIENIU
Trzęsą mi się rączki, kiedy widzę paczki.
Pączek niech się dowie, że wybieram zdrowie.
Trzęsą mi się łydki, kiedy widzę frytki.
Frytka niech się dowie, że wybieram zdrowie.
Hej, hej, raz i dwa
Witaminy wolę ja.
Hej, hej, raz dwa trzy
Wolisz je i ty.
Mleczna czekolada w sadło się odkłada.
Chipsy znów mnie kuszą, ale odejść muszą.
Rozum podpowiada: jesteś tym co zjadasz,
A więc mądre dzieci niech nie jedzą śmieci.
Hej, hej…
Cukru całe mrowie niszczy moje zdrowie.
Tłuszcz jak ludożerca co dzień mnie uśmierca.
Mówię więc otwarcie porzuć takie żarcie.
Nie ma przebaczenia dla złego jedzenia.
Hej, hej…
Comments are closed.