TEMATYKA: RECEPTA  NA  ZDROWIE

TERMIN  REALIZACJI:  10.02. – 14.02.2025 r.

OBSZAR FIZYCZNY

  • wdrażanie do systematycznej dbałości o czystość przyborów łazienkowych
  • rozumienie znaczenia dbałości o higienę oraz dostrzeganie zagrożenia wynikającego z jej nieprzestrzegania

OBSZAR EMOCJONALNY

  • kształtowanie umiejętności kontrolowania swojego zachowania podczas zabawy, pracy i odpoczynku
  • kształtowanie umiejętności radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami i okazywania ich w sposób akceptowany społecznie

OBSZAR SPOŁECZNY

  • wdrażanie do współdziałania z innymi dziećmi w zabawie, pracach użytecznych oraz podczas odpoczynku
  • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i wykonywania poleceń nauczyciela
  • doskonalenie umiejętności komunikowania się z dziećmi i osobami dorosłymi
  • kształtowanie umiejętności wyrażania swoich oczekiwań wobec partnera zabawy
  • wdrażanie do bycia uważnym na komunikaty partnera zabawy oraz do respektowania jego oczekiwań

OBSZAR POZNAWCZY

  • wzbogacanie wiedzy na temat czynników mających znaczenie dla naszego zdrowia i kondycji
  • doskonalenie umiejętności rozumienia i wyjaśniania znaczenia umownych symboli i znaków znajdujących się w otoczeniu, np. graficzne opisy, kodeksy, plakaty, sygnały dźwiękowe
  • doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji, do tworzenia notatek, plakatów itp.
  • rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi z przestrzeganiem konsekwencji i zgodności czasu
  • rozwijanie umiejętności czytania prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
  • kształtowanie umiejętności nadawania nazwy wyodrębnionemu zbiorowi elementów
  • doskonalenie umiejętności porządkowania przedmiotów według długości wzrastającej i malejącej
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia oraz z punktu widzenia innej osoby
  • kształtowanie pojęcia liczby dziewięć, poznanie cyfry „9”
  • rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 9
  • dostrzeganie znaczenia liter oraz cyfr i numeracji w życiu codziennym
  • kształtowanie pojęcia stałości liczby elementów zbioru
  • kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania w zabawie oraz w sytuacjach użytkowych

WIERSZ „WITAMINKI”

Usiądź misiu przy stoliczku
Zobacz, co jest w tym koszyczku:
Ananasek ma czuprynkę
A cytrynka kwaśną minkę
Mandarynka się uśmiecha
Będziesz misiu miał uciechę
Dzisiaj jemy witaminki
Chociaż kuszą nas landrynki.
Kalafiorek, kalarepkę
I fasolkę i marchewkę
I buraczki spróbujemy
Co jest zdrowe przecież wiemy.
Usiadł misiu przy stoliczku
Nie grymasi dzisiaj wcale
Zjada grzecznie wszystkie dania
Które dziś zrobiła Hania
Wie, co dobre jest i zdrowe
Żeby rosnąć, nie chorować.
(Wspólnie z dzieckiem wymieńcie

PIOSENKA:   CO DAJĄ WITAMINY

Witamina, witamina, witamina A,
zdrową skórę, piękne włosy wszystkim dzieciom da.
Zjadaj rybki, zjadaj serki,
zieloniutkie też brukselki.
Bo w nich mieszka witamina A,
która zdrowie tobie da.

Witamina, witamina, witamina B,
bardzo ważna jest dla zdrowia, dziecko o tym wie.
Zdrowe serce, zdrowe mięśnie,
no i siły doda więcej.
Jedz codziennie witaminę B,
zdrowe serce mieć wszak chcesz.

Witamina, witamina, witamina C,
odporności wszystkim doda, bardzo ważna jest.
Jest w owocach, jest w warzywach,
nigdy więc nie zapominaj,
aby zjadać witaminę C,
by odporność dużą mieć.

Witamina, witamina, witamina D,
jest dla zębów, jest dla kości, powiedzieć wam chcę.
A więc zjadaj często ryby,
w nich są przecież witaminy,
i w nich mieszka witamina D –
zdrowe kości dać ci chce.

 

Comments are closed.