TERMIN REALIZACJI: 10.02. – 14.02.2025 r.
OBSZAR FIZYCZNY
- wdrażanie do systematycznej dbałości o czystość przyborów łazienkowych
- rozumienie znaczenia dbałości o higienę oraz dostrzeganie zagrożenia wynikającego z jej nieprzestrzegania
OBSZAR EMOCJONALNY
- kształtowanie umiejętności kontrolowania swojego zachowania podczas zabawy, pracy i odpoczynku
- kształtowanie umiejętności radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami i okazywania ich w sposób akceptowany społecznie
OBSZAR SPOŁECZNY
- wdrażanie do współdziałania z innymi dziećmi w zabawie, pracach użytecznych oraz podczas odpoczynku
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i wykonywania poleceń nauczyciela
- doskonalenie umiejętności komunikowania się z dziećmi i osobami dorosłymi
- kształtowanie umiejętności wyrażania swoich oczekiwań wobec partnera zabawy
- wdrażanie do bycia uważnym na komunikaty partnera zabawy oraz do respektowania jego oczekiwań
OBSZAR POZNAWCZY
- wzbogacanie wiedzy na temat czynników mających znaczenie dla naszego zdrowia i kondycji
- doskonalenie umiejętności rozumienia i wyjaśniania znaczenia umownych symboli i znaków znajdujących się w otoczeniu, np. graficzne opisy, kodeksy, plakaty, sygnały dźwiękowe
- doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji, do tworzenia notatek, plakatów itp.
- rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi z przestrzeganiem konsekwencji i zgodności czasu
- rozwijanie umiejętności czytania prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
- kształtowanie umiejętności nadawania nazwy wyodrębnionemu zbiorowi elementów
- doskonalenie umiejętności porządkowania przedmiotów według długości wzrastającej i malejącej
- doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia oraz z punktu widzenia innej osoby
- kształtowanie pojęcia liczby dziewięć, poznanie cyfry „9”
- rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 9
- dostrzeganie znaczenia liter oraz cyfr i numeracji w życiu codziennym
- kształtowanie pojęcia stałości liczby elementów zbioru
- kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania w zabawie oraz w sytuacjach użytkowych
WIERSZ „WITAMINKI”
Usiądź misiu przy stoliczku
Zobacz, co jest w tym koszyczku:
Ananasek ma czuprynkę
A cytrynka kwaśną minkę
Mandarynka się uśmiecha
Będziesz misiu miał uciechę
Dzisiaj jemy witaminki
Chociaż kuszą nas landrynki.
Kalafiorek, kalarepkę
I fasolkę i marchewkę
I buraczki spróbujemy
Co jest zdrowe przecież wiemy.
Usiadł misiu przy stoliczku
Nie grymasi dzisiaj wcale
Zjada grzecznie wszystkie dania
Które dziś zrobiła Hania
Wie, co dobre jest i zdrowe
Żeby rosnąć, nie chorować.
(Wspólnie z dzieckiem wymieńcie
PIOSENKA: CO DAJĄ WITAMINY
Witamina, witamina, witamina A,
zdrową skórę, piękne włosy wszystkim dzieciom da.
Zjadaj rybki, zjadaj serki,
zieloniutkie też brukselki.
Bo w nich mieszka witamina A,
która zdrowie tobie da.
Witamina, witamina, witamina B,
bardzo ważna jest dla zdrowia, dziecko o tym wie.
Zdrowe serce, zdrowe mięśnie,
no i siły doda więcej.
Jedz codziennie witaminę B,
zdrowe serce mieć wszak chcesz.
Witamina, witamina, witamina C,
odporności wszystkim doda, bardzo ważna jest.
Jest w owocach, jest w warzywach,
nigdy więc nie zapominaj,
aby zjadać witaminę C,
by odporność dużą mieć.
Witamina, witamina, witamina D,
jest dla zębów, jest dla kości, powiedzieć wam chcę.
A więc zjadaj często ryby,
w nich są przecież witaminy,
i w nich mieszka witamina D –
zdrowe kości dać ci chce.
Comments are closed.