TERMIN REALIZACJI: 22.05. – 26.05.2023 R
OBSZAR FIZYCZNY
- doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści
- zachęcanie do aktywności ruchowej, zabaw na świeżym powietrzu oraz uprawiania sportu
- kształtowanie umiejętności nakrywania do stołu, sprzątania po posiłku
- doskonalenie motoryki małej poprzez czynności wymagające różnych chwytów dłoni
- kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej potrzebnej do nabywania umiejętności czytania i pisania
OBSZAR EMOCJONALNY
- wzmacnianie więzi rodzinnych, rozbudzanie empatii, wrażliwości, chęci pomocy innym
- rozbudzanie umiejętności rozpoznawania stanu emocjonalnego innych osób
- rozróżnianie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych
- przedstawianie emocji w różnych formach ekspresji
OBSZAR SPOŁECZNY
- dostrzeganie, na czym polega praca zawodowa rodziców, dziadków, osób z najbliższego otoczenia
- wdrażanie do zdrowej rywalizacji podczas zabaw ruchowych, dbanie o życzliwą i przyjazną atmosferę
- kształtowanie poczucia przynależności do rodziny
- wdrażanie do współdziałania z innymi w pracach użytecznych, zabawie i podczas odpoczynku
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania wartości związanych z zachowaniami społecznymi
OBSZAR POZNAWCZY
- wzbogacenie słownika czynnego i biernego związanego z daną tematyką
- doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie „10”
- rozwijanie orientacji przestrzennej, poprawne stosowanie określeń „w prawo”, „w lewo”, „do przodu”, „do tyłu”
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem, po kolei i nieprzeszkadzania innym podczas wypowiedzi
- rozwijanie zainteresowania historią własnej rodziny
- tworzenie drzewa genealogicznego, poznanie stopni pokrewieństwa między członkami rodziny
- zachęcanie do estetycznego wykonywania prac plastycznych, zwracanie uwagi na planowanie rysunku na całej powierzchni kartki, sprzątanie po skończonej pracy
- wdrażanie do wypowiada się w sposób zrozumiały i poprawny pod względem gramatycznym i fleksyjnym
- udział w zabawach kształtujących umiejętność rozpoznawania liter, zachęcających do odczytywania sylab, krótkich wyrazów
WIERSZ : MAMO
Czy to Stasio czy Emilka albo Filip lub Marysia
nim dorosną to są najpierw dzidziusiami.
Nie potrafią mówić, nie wiedzą jak chodzić.
Więc się uczą wszystkiego od mamy.
Czy to Jasio czy też Nikoś albo Igor czy też Julka
gdy są starsi, też problemy mają swoje.
Nie pojmują pytania, nie umieją zadania,
wtedy robią je z mamą we dwoje.
Czy to Zosia czy Nikolka czy też Antoś albo Piotruś
już dorosną i na randki zaczną biegać.
Zdarzy się czasami, że pobiegną znów do mamy
By problemy jej swoje wyśpiewać.
Czy masz miesiąc czy też roczek, czy czterdziestkę już przekroczysz,
zawsze mama to jest mama, rzecz to święta.
Ona wszystko rozumie i za tobą się ujmie,
Więc o mamie swojej zawsze pamiętaj.
PIOSENKA: KOCHAM CIĘ
Kocham słońce, kocham wiatr
kocham drzewa kocham las,
kocham lody malinowe,
kocham ciastka owocowe.
Lecz najbardziej kocham mamę
i niech każdy o tym wie,
Moja mama jest najlepsza
nie chce innej – kocham Cię.
Kocham góry kocham świat,
Kocham wszystkich kocham Was,
kocham morze turkusowe
kocham łąki kolorowe.
Lecz najbardziej kocham mamę
i niech każdy o tym wie,
Moja mama jest najlepsza
nie chce innej – kocham Cię.
Comments are closed.