Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
* Wdrażanie do reakcji na sygnał dźwiękowy i świetlny,
* Poznawanie wybranych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego
* Rozwijanie sprawności manualnej,
* Nauka prawidłowego trzymania kredki (nowe dzieci)
* Poznawanie znaczenia pasów i sygnalizacji świetlnej.
* Umuzykalnienie dzieci, zapoznanie z nową piosenką
* Rozwijanie umiejętności klasyfikowanie i nabywanie umiejętności posługiwania liczebnikami porządkowymi.
* Rozwijanie mowy, zapoznanie z zawodem policjanta
* Poznanie kształtu koła.
* Kształtowanie sprawności fizycznej
Wierszyk ,,Gdy zamierzasz przejść ulicę”
Gdy zamierzasz przejść ulicę
Na chodniku przystań bokiem.
Popatrz w lewo bystrym okiem.
Skieruj w prawo wzrok sokoli.
Znów na lewo spójrz powoli.
Jezdnia wolna – wiec swobodnie mogą
przez nią przejść przechodnie
Każdy uczeń, nawet mały,
Zna na pamięć te sygnały
I odróżnia na ulicach
Wszystkie znaki na tablicach.
Piosenka Każdy chciałby być kierowcą’’
1.Tyle samochodów jeździ po ulicach
a każdy kierowca zna przepisy.
My zasady ruchu też już dobrze znamy,
Bo jako piesi po drogach się poruszamy.
Ref: Wiemy, że światło czerwone znaczy stop,
Zielone zaś- możesz iść!
Znaki drogowe trzeba znać, by bezpiecznym być
- Gdy już będę duży, kierowcą zostanę
I przepisy ruchu poznam doskonale.
Będę miał samochód, no i prawo jazdy
Jak mama, tata, i ciocia, wujek i dziadek
Comments are closed.