TERMIN REALIZACJI: 15.01. – 19.01.2024 r.
OBSZAR FIZYCZNY
- doskonalenie umiejętności przestrzegania zasad kulturalnego zachowania przy stole i budowania miłej atmosfery
- wdrażanie do systematycznego udziału w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu, w zajęciach gimnastycznych
- doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz kompozycji z różnorodnego materiału, z wykorzystaniem właściwych sposobów łączenia, montowania
- doskonalenie umiejętności dostosowywania napięcia mięśniowego i siły nacisku do narzędzia
- doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz utrwalanie właściwego kierunku kreślenia od lewej strony do prawej, od góry do dołu
OBSZAR EMOCJONALNY
- kształtowanie umiejętności odróżniania zachowań nagannych od pozytywnych
- wdrażanie do uważnego słuchania podczas rozmowy swobodnej i modelowanej
- kształtowanie umiejętności dokonywania oceny postępowania swojego i innych z zastosowaniem odpowiednich określeń
OBSZAR SPOŁECZNY
- zachęcanie do poznawania historii własnej rodziny
- kształtowanie poczucia dumy z niepowtarzalności własnej rodziny, jej tradycji, zainteresowań oraz pasji
- kształtowanie postawy szacunku wobec seniorów
- kształtowanie umiejętności wyjaśniania swojej przynależności do rodziny
- kształtowanie umiejętności respektowania indywidualnych potrzeb innych osób
OBSZAR POZNAWCZY
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się, zadawania pytań i odpowiadania na nie
- wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia dotyczące rodziny
- doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo – skutkowych
- utrwalanie kształtów liter poprzez działania: plastyczne, graficzne, konstrukcyjne, ruchowe
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami
- kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
- kształtowanie umiejętności dostrzegania symetrii we wzorach, figurach geometrycznych
- doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie
- doskonalenie rozumienia pojęcia stałości ilości nieciągłych
- rozwijanie zdolności porządkowania, klasyfikowania, przyporządkowywania
- rozwijanie aktywności twórczej: ruchowej, plastycznej, muzycznej
WIERSZ : DZIADEK I BABCIA
Babciu ukochana, w twe dobre ręce
Przyjmij skromny prezent – moje wdzięczne serce.
Za to, że mi misia zszyłaś, gdy płakałam
Pomagałaś mamie kiedy byłam mała.
I lepić pierogi cierpliwie uczyłaś
Nic nie mówiąc mamie , smutki ukoiłaś
Za to, że wiesz, jakie bardzo lubię danie
Masz czas naleśniki zrobić na śniadanie.
Dzisiaj Twoje święto, więc odpocznij sobie
Ja pokroję ciasto i herbatkę zrobię.
Dam Ci też laurkę, w której są życzenia:
Sto lat w dobrym zdrowiu i marzeń spełnienia.
Mój dziadek jest mądry, na wszystkim się zna
Spędzając czas z dziadkiem, wiem więcej i ja.
Odróżniam obcęgi już od kombinerek
Z dziadkiem majsterkować lubię i w niedzielę.
Czasem mnie zabiera na ryby o świcie
Wtedy babcia wola: „znów się przeziębicie”
A kiedy do lasu na spacer ruszamy
Z pełnym koszem grzybów do domu wracamy.
W zimowe wieczory, gdy nuda nas bierze
Wtedy uczę dziadka grać na komputerze.
Czasem ze mną wygra… Co się tak dziwicie ?
Wtedy też go kocham, kocham ponad życie.
PIOSENKA : MŁODZI DZIADKOWIE
Dzisiejsze babcie problem mają,
że bardzo młodo wyglądają
więc kiedy z babcią idę sama
pytają czy to Twoja mama.
Dziadkowie babciom dorównują
I też się dobrze prezentują.
Więc czasem jak powiada wnusia
Jej dziadka biorą za tatusia.
Co się dzieje proszę państwa co się dzieje
Chyba zmienia nam się świat.
Ludzie chcą być dłużej młodzi
Chociaż im przybywa lat /2x
Lecz się nie martwi babcia z dziadkiem
I oświadczyli nie przypadkiem
Że o swe zdrowie będą dbali
I zawsze młodo wyglądali.
Babcia uprawia aerobic
A dziadek na siłownię chodzi
Jesteśmy pewni , że oboje
Będą wciąż zdrowi oraz młodzi.
Comments are closed.