Zamierzenia dydaktyczno – wychowawczo:
OBSZAR FIZYCZNY
- doskonalenie sprawności motoryki małej poprzez zabawy manipulacyjne
- wzmacnianie siły mięśni, zwrotności i szybkości reakcji w czasie zabaw ruchowych
OBSZAR EMOCJONALNY
- uświadomienie dzieciom, że są osoby i miejsca, z którymi i w których mogą czuć się bezpiecznie
- zachęcanie do nazywania i opisywania własnych emocji
- stwarzanie okazji do mówienia o sobie i budowania pozytywnego obrazu samego siebie
OBSZAR SPOŁECZNY
- powtórzenie i utrwalenie informacji o prawach i obowiązkach dzieci
- zachęcanie do konstruktywnego radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych i wdrażanie do rozwiązywania ich w sposób akceptowalny społecznie
- wdrażanie do asertywności
- budowanie pozytywnych relacji w grupie, zachęcanie do podejmowania wspólnych zabaw i działań
- zachęcanie dzieci do właściwego zachowania się w relacjach społecznych
- uświadomienie zagrożeń związanych z funkcjonowaniem w świecie społecznym
OBSZAR POZNAWCZY
- zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych z wykorzystaniem różnych materiałów
- rozwijanie umiejętności przeliczania, rozdzielania po tyle samo, przekładania jednej reprezentacji liczbowej na inną
- doskonalenie umiejętności formułowania i wypowiadania swojego zdania na forum grupy
- wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich
- ćwiczenie pamięci poprzez naukę wierszyków i rymowane
- zachęcanie do aktywnego udziału we wspólnym śpiewie, tańcach i muzykowaniu
Piosenka: „Podamy sobie ręce”
Chociaż świat dokoła dziwny jest i wielki,
A my tacy mali, mali jak kropelki.
Ref: Podajmy sobie ręce w zabawie i w piosence,
W ogródku przed domem, na łące zielonej.
Podajmy sobie ręce przez burze i przez tęcze.
Pod gwiazda daleką, nad rzeczka i rzeką.
Kiedy nagle z bajki zniknie dobra wróżka.
Kiedy szary smutek wpadnie do fartuszka.
Ref: Podajmy sobie ręce…
Choć nas czasem dzielą niepotrzebne góry.
Nieskończone drogi, zachmurzone chmury.
Ref: Podajmy sobie ręce…
Comments are closed.